Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  How does Biotech Labeling Affect Consumers' Purchasing Behavior? A Case Study of Vegetable Oils in Nanjing, China
Autores:  Dai, Yingchun
Tuan, Francis C.
Lin, William W.
Zhong, Funing
Chen, Xi
Data:  2006-05-31
Ano:  2006
Palavras-chave:  Consumer/Household Economics
Resumo:  This study analyzes whether biotech labeling has an impact on consumers'’ purchasing behavior in China using vegetable oils in Nanjing as a case study. Results from an Almost Ideal Demand System (AIDS) based on retail scanning data suggest that biotech labeling induced only a modest switch in vegetable oils consumption away from labeled soybean and blended oils and toward non-biotech vegetable oils.
Tipo:  Conference Paper or Presentation
Idioma:  Inglês
Identificador:  21820

http://purl.umn.edu/21235
Editor:  AgEcon Search
Relação:  American Agricultural Economics Association>2006 Annual meeting, July 23-26, Long Beach, CA
Selected Paper
Formato:  22

application/pdf
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional