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Quantification of vegetable loss at retail market - methodology proposed for leafy vegetables. Infoteca-e
LANA, M. M.; MOITA, A. W..
The retail market is an important stage of the productive chain to study postharvest losses of vegetables. Due to their perishability, vegetables are rapidly transported to the market after harvest and most of the damage they suffer from harvest to transport will show up and cause losses only during marketing. On the other hand, the amount of discard depends greatly on consumer?s behaviour, including how they handle the vegetables and their preference. In its turn, handling of the vegetable by the market agents and the marketing strategies affect, respectively, the shelf life and the rate of turnover of the produce, and consequently, the volume of loss.
Tipo: Documentos (INFOTECA-E) Palavras-chave: Green leafy vegetables; Fresh market; Postharvest losses.
Ano: 2020 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/1127953
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O mercado de peixes da piscicultura no Brasil: estudo do segmento de supermercados. Infoteca-e
PEDROZA FILHO, M. X.; FLORES, R. M. V.; ROCHA, H. S.; SILVA, H. J. T. da; SONODA, D. Y.; CARVALHO, V. B. de; OLIVEIRA, L. de; RODRIGUES, F. L. M..
A piscicultura brasileira vem se desenvolvendo de forma robusta, com significativos avanços em termos de aumento da produção e profissionalização do setor. Os supermercados têm se consolidado como o principal canal de varejo de pescados em todo o Brasil e isso impõe a necessidade de melhor conhecer os hábitos dos consumidores deste segmento de mercado. Assim, este estudo apresenta resultados referentes a diferentes aspectos, tais como preferências e percepções dos consumidores quanto aos produtos da piscicultura, nível de conhecimento quanto às principais espécies, hábitos de consumo e características socioeconômicas dos consumidores. A pesquisa foi realizada em supermercados de Brasília (DF), Curitiba (PR), Manaus (AM), Recife (PE) e São Paulo (SP) e...
Tipo: Boletim de Pesquisa e Desenvolvimento (INFOTECA-E) Palavras-chave: Característica socioeconômica; Piscicultura; Peixe; Mercado; Consumo Alimentar; Habito Alimentar; Fish; Fresh market; Supermarkets; Food consumption.
Ano: 2020 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/1124524
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