Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  Revisiting Cheap Talk with New Evidence from a Field Experiment
Autores:  Silva, Andres
Nayga, Rodolfo M., Jr.
Campbell, Benjamin L.
Park, John L.
Data:  2011-10-27
Ano:  2011
Palavras-chave:  BDM
Cheap talk
Field experiment
Hypothetical bias
Willingness-to-pay
Research Methods/ Statistical Methods
Resumo:  We assess the reduction of hypothetical bias in consumers’ willingness to pay (WTP) for products by applying a generic, short, and neutral cheap talk script in a retail setting. Using an open-ended elicitation mechanism with non-hypothetical, hypothetical, and hypothetical with cheap talk treatments, our results indicate that the hypothetical WTP values are higher than the nonhypothetical values, but the hypothetical with cheap talk values are not significantly different from non-hypothetical estimates.
Tipo:  Journal Article
Idioma:  Inglês
Identificador:  http://purl.umn.edu/117168
Relação:  Journal of Agricultural and Resource Economics>Volume 36, Number 2, August 2011
Formato:  12
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional