Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  Impacts of Flu/Cold Incidences and Retail Orange Juice Promotion on Orange Juice Demand
Autores:  Lee, Jonq-Ying
Brown, Mark G.
Data:  2010-03-11
Ano:  2009
Palavras-chave:  Retail promotion
Flu
Cold
Orange juice
Demand
Marketing
Resumo:  In this study, we examine the impacts of retail promotions and flu/cold incidences on the demand for orange juice using weekly Nielsen grocery orange juice sales statistics and the flu/cold incidences reported by Surveillance Data Inc. The cross-section time-series pooling technique proposed by Parks was used to estimate the demand parameters. Results show that flu/cold incidences increased the effectiveness of retail promotions on the demand for orange juice.
Tipo:  Journal Article
Idioma:  Inglês
Identificador:  http://purl.umn.edu/59242
Relação:  Agricultural and Resource Economics Review>Volume 38, Number 3, December 2009
Formato:  7
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional