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ALTERNATIVAS ESTRATÉGICAS ADOTADAS POR UMA EMPRESA RURAL INSERIDA NO PROGRAMA DE ASSENTAMENTO DIRIGIDO DO ALTO PARANAÍBA (PADAP) AgEcon
Oliveira, Jair Fernando De; Antonialli, Luiz Marcelo.
O objetivo da presente pesquisa foi analisar as alternativas estratégicas adotadas por uma empresa rural inserida no Programa de Assentamento Dirigido do Alto Paranaíba (PADAP). Especificamente, buscou-se caracterizar os negócios desenvolvidos pela empresa rural, identificando suas principais estratégias na condução de seus negócios agrícolas. Quanto à metodologia, trata-se de uma pesquisa qualitativa, especificamente um estudo de caso, cujos dados foram coletados por meio da análise documental, entrevista pessoal utilizando-se um questionário semi-estruturado e observação participante. Para análise dos dados utilizou-se a análise de conteúdo. Como resultados observou-se que os negócios agrícolas da empresa pesquisada apresentaram um expressivo crescimento...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Estratégia; Empresa rural; Administração rural; Strategy; Rural company; Rural administration; Agribusiness.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/108614
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ATRIBUTOS CONSIDERADOS IMPORTANTES NA DECISÃO DE COMPRA DOS COMPRADORES DE CARNE SUÍNA EM BELO HORIZONTE-MG AgEcon
Truocchio, Tania Batista Ribeiro; Antonialli, Luiz Marcelo.
O objetivo da presente pesquisa foi identificar os atributos considerados importantes na decisão de compra dos compradores de carne suína em Belo Horizonte-MG. Quanto à metodologia, trata-se de uma pesquisa de natureza quantitativa cujos dados foram coletados por meio de um levantamento do tipo survey aplicando-se um questionário estruturado em uma amostra de 399 compradores de carne suína em Belo Horizonte-MG. Utilizou-se para análise dos dados técnicas de estatística descritiva e multivariada (análise de cluster, análise discriminante e análise de variância) por meio do software SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Como conclusões da pesquisa destaca-se que os compradores de carne suína estão mais exigentes quanto à aparência, qualidade e...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Carne de suínos; Comportamento de compra; Análise multivariada; Meat of pork; Purchasing behavior; Multivariate analysis; Food Consumption/Nutrition/Food Safety; Livestock Production/Industries.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/108602
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Atributos que afetam a decisão de compra dos consumidores de carne bovina AgEcon
Souki, Gustavo Quiroga; Salazar, German Torres; Antonialli, Luiz Marcelo; Pereira, Claudia Aparecida.
The purpose of this paper is to identify the attributes of beef that affect the buying decisions of the consumers of Belo Horizonte, Minas Gerais. A descriptive survey was conducted with quantitative variables, with a total of 400 interviews at the point of retail purchase, using structured questionnaires with multiple-choice questions only. It was possible to verify that the attributes considered most important by the consumers regarding the beef were: hygiene, smell, appearance, additive-free, healthy appearance, freshness, flavor, tenderness, color, and nutritional value. We found significant statistical differences between the consumer’s clusters. It indicates that the attributes of the beef that affect the buying decisions are related to gender, age,...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Marketing research; Consumer behavior; Agribusiness; Beef.
Ano: 2003 URL: http://purl.umn.edu/43568
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Certificação ISO 9000 e aprendizagem organizacional: o caso Sebrae/MS AgEcon
Leite, Evandro Sergio Martins; Antonialli, Luiz Marcelo; Oliveira, Marcelo Silva de; Romaniello, Marcelo Marcio.
The perception of the organizational members of the Sebrae/MS situated in Campo Grande, MS, about the ISO 9000 Certification implanted in 1998 and the organizational learning were the aims of this study. The authors have sought to provide a link of the certification as a stimulating factor for organizational learning. The research was ellaborated after the quantitative and qualitative types, with application of semi-structured questionnaires and personal survey, direct observations, documental analysis, obtaining access to data by means of the analysis of the statements of the interviewed people about the ISO. The profiles of the 94 direct collaborators were identified and 58 who have been in the organization since before the implantation of the...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: ISO certification; Organizational learning; Sebrae..
Ano: 2004 URL: http://purl.umn.edu/43682
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Dinâmica comportamental dos consumidores de café: um fator gerador de ações mercadológicas AgEcon
Mario, Talestre Maria do Carmo; Sette, Ricardo de Souza; Antonialli, Luiz Marcelo; Luna, Rosemar Martins; Boas, Luiz Henrique de Barros Vilas.
Aiming to identify how marketing tools influence the coffee consumer’s purchasing behavior, a piece of marketing research with exploratory and descriptive analyses, of qualitative nature was accomplished. The survey was used, with structured questionnaires applied to 800 consumers (São Paulo, Belo Horizonte and Rio de Janeiro) in hypermarkets from July to December 2001. The questionnaires were tabulated and analyzed by utilizing the SSPS software (v.10) with descriptive and multivariate statistic analyses. The sample consisted mostly of consumers of the female gender, married, aged between 20 and 40 years, belonging, in general, to the social class B, senior high school educated. Among the marketing tools, it was found that the features related to the...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Marketing; Consumer’s behavior; Coffee..
Ano: 2003 URL: http://purl.umn.edu/43564
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Marketing dos agentes da cadeia do agronegócio do café: uma análise sob a ótica do marketing mix AgEcon
Boas, Luiz Henrique de Barros Vilas; Antonialli, Luiz Marcelo; Sette, Ricardo de Souza; Mario, Talestre Maria do Carmo; Luna, Rosemar Martins.
The aim of this survey was to analyze the marketing strategies adopted by the coffee agribusiness chain in the south and Cerrado regions of Minas Gerais, in an attempt to put forward actions which may come to increase the consumption of coffee in the local market. As for methodology, qualitative techniques were used such as document analyses and detailed personal surveys with representatives of the several agents in the coffee chain. The results showed that, besides the search for quality improvement, also identified were strategies of segmentation by the different agents in the chain, trackability being the basis of most of such strategies. Institutional support was also identified, noticeably the process of Origin Certification and the Coffees of Brazil...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Marketing; Strategies; Coffee.
Ano: 2004 URL: http://purl.umn.edu/43676
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O perfil de clientes de um shopping center: um estudo exploratório com consumidores do interior AgEcon
Andrade, Daniela Meirelles; Oliveira, Josmaria Lima Ribeiro de; Antonialli, Luiz Marcelo.
The study was carried out in a Minas Gerais' inland city, so as to get acquainted with the profile and habits of its clients. This research is innovative as it approaches as customer the citizen of an inland town. The objective of this work was to identify the groups of customers taking into consideration their level of satisfaction as well as their social-economic profile. The collection of data was accomplished through the application of a closed questionnaire to the probabilistic, casual and stratified sample of the population of the city being researched, resulting in 500 questionnaires altogether. Entering and processing of the data were performed through a Statistical Package for the Social Science software (SPSS) v. 10.0. The analyses of data were...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Shopping mall; Satisfaction; Multivariate research.
Ano: 2004 URL: http://purl.umn.edu/43686
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POSICIONAMENTOS ESTRATÉGICOS GENÉRICOS NO VAREJO DE HORTIFRUTIGRANJEIROS: UM ESTUDO COMPARATIVO ENTRE SUPERMERCADOS DE DIFERENTES PORTES AgEcon
Knop, Marcelo Ferreira Trezza; Antonialli, Luiz Marcelo.
Este trabalho objetivou realizar uma análise comparativa das estratégias genéricas adotadas por supermercados de diferentes portes (pequenos e médios), especificamente tratando do setor de hortifrutigranjeiros dos mesmos. Visando alcançar este objetivo, este estudo adotou pesquisa de cunho qualitativo, onde foram utilizados os métodos de estudo de caso e análise de conteúdo, para coleta e análise dos dados, respectivamente. Os resultados obtidos destacam diferenças, mas também algumas similaridades nas estratégias adotadas pelos pequenos e médios supermercados estudados, e que nesse setor de três das quatro empresas estudadas busca um relacionamento mais próximo, tanto com fornecedores quanto com clientes, visando à condução do seu negócio de forma...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Varejo de alimentos; Supermercados; Estratégias genéricas; Food retail; Supermarkets; Generic strategies; Agribusiness; Crop Production/Industries.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/108596
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PRODUÇÃO E COMERCIALIZAÇÃO DE CARNE DE OVINOS NA REGIÃO METROPOLITANA DE BELO HORIZONTE-MG AgEcon
Azevedo, Filipe Manuel Ventura Magalhades Da Cruz; Antonialli, Luiz Marcelo.
O objetivo da presente pesquisa foi identificar as potencialidades e dificuldades para a produção e comercialização de carne de ovinos na Região Metropolitana de Belo Horizonte-MG. Quanto à metodologia, a pesquisa classifica-se como de natureza qualitativa e exploratória, além de bibliográfica e de campo. Os dados foram coletados por meio da entrevista pessoal com criadores e um representante da Cooperativa Procordeiro e, além disso, por meio de um questionário estruturado aplicado aos representantes de supermercados e restaurantes. Os resultados da pesquisa evidenciaram certo otimismo sobre a evolução do mercado de carne ovina, entre criadores, cooperativa, supermercadistas e restaurantes. Por outro lado, houve concordância em que o preço da carne é...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Produção; Comercialização; Ovinos; Production; Commercialization; Sheep; Livestock Production/Industries.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/108609
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QUALIFICAÇÃO TECNOLÓGICA DOS PRODUTORES DE LEITE FILIADOS À COOPERATIVA MISTA AGROPECUÁRIA DE PATOS DE MINAS LTDA. (COOPATOS) AgEcon
Marques, Jose Maria; Antonialli, Luiz Marcelo.
A presente pesquisa teve por objetivo diagnosticar o grau de qualificação tecnológica dos produtores de leite filiados à Cooperativa Mista Agropecuária de Patos de Minas Ltda. (COOPATOS). Quanto a metodologia, trata-se de uma pesquisa de campo, de natureza descritiva e quantitativa, cujos dados foram coletados por meio de um questionário semi-estruturado aplicado à uma amostra de 105 cooperados. Os dados foram tabulados e processados utilizando-se o software SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) e a análise foi efetuada com base em técnicas de estatística descritiva (distribuição de feqüência e média). Efetuou-se também uma pesquisa documental na Cooperativa com o propósito de complementar os dados obtidos. Considerando-se os estratos dos...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Cooperativa; Produtores de leite; Tecnologia; Cooperative; Dairy farmers; Technology; Livestock Production/Industries.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/108601
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SUCESSÃO DE DIRIGENTES E CONTINUIDADE DAS ESTRATÉGIAS ADMINISTRATIVAS EM UMA COOPERATIVA AGROPECUÁRIA AgEcon
Antonialli, Luiz Marcelo; Fischmann, Adalberto Americo.
The present work aimed at the analysis of the influences of the sucession in board of directors in the continuity of the strategies of an agricultural cooperative. It is a quantitative research work, particularly, a study case in which the data were collected and analyzed on a documents and personal interview basis. The results showed that in the political articulations involved in the electoral campaign , both slates made use of formal and informal tactics in addition to a true arsenal of political marketing, the slate of opposition faring victory . The close political dispute between the two slates left traumatic reflexes on all involved in the process ( members of the winning and losing slates , employees and cooperates) Political and ideological...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Agricultural cooperative; Continuity of strategies; Sucession of board of directors.; Agribusiness; Industrial Organization.
Ano: 2002 URL: http://purl.umn.edu/45268
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SUCESSAO DE DIRIGENTES E CONTINUIDADE DAS ESTRATEGIAS ADMINISTRATIVAS EM UMA COOPERATIVA AGROPECUARIA. AgEcon
Antonialli, Luiz Marcelo; Fischmann, Adalberto Americo.
The present work aimed at the analysis of the influences of the sucession in board of directors in the continuity of the strategies of an agricultural cooperative. It is a quantitative research work, particularly, a study case in which the data were collected and analyzed on a documents and personal interview basis. The results showed that in the political articulations involved in the electoral campaign , both slates made use of formal and informal tactics in addition to a true arsenal of political marketing, the slate of opposition faring victory . The close political dispute between the two slates left traumatic reflexes on all involved in the process ( members of the winning and losing slates , employees and cooperates) Political and ideological...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Agricultural cooperative; Continuity of strategies; Sucession of board of directors; Cooperativa de leite e café; Continuidade de estratégias; Sucessão dos dirigentes; Eficiência e competitividade; Health Economics and Policy; International Relations/Trade; Political Economy; Production Economics.
Ano: 2002 URL: http://purl.umn.edu/101918
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Uso da estrutura de capital por empresas agroindustriais AgEcon
Oliveira, Leticia de; Antonialli, Luiz Marcelo.
The objective of the work was to identify and characterize the agribusiness companies concerning the use of the theory of capital structure for its financial activity. The capital structure is one of great importance, involving both investments and financings (both the capital of external parties' and their own). Methodologically, the research was characterized as descriptive conclusive, through an intentional sample of 69 agribusiness companies in the south of Minas Gerais. The objective was to know the characteristics as to the constitution of their own capital and that of external parties, in function of its investments and financing operations. The results showed that, in general, the action of the capital structure in generating values for the company...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Structure of capital; Financing and agribusiness..
Ano: 2004 URL: http://purl.umn.edu/43695
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