Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  Rev. Econ. Sociol. Rural
País:  Brazil
Título:  Consumer-driven profit maximization in broiler production and processing
Autores:  Costa,Ecio de Farias
Houston,Jack E.
Data:  2004-01-01
Ano:  2004
Palavras-chave:  Consumer preferences
Processor decisions
Marketing options
Step pricing
Resumo:  Increased emphasis on consumer markets in broiler profit-maximizing modeling generates results that differ from those by traditional profit-maximization models. This approach reveals that the adoption of step pricing and consideration of marketing options (examples of responsiveness to consumers) affect the optimal feed formulation levels and types of broiler production to generate maximum profitability. The adoption of step pricing attests that higher profits can be obtained for targeted weights only if premium prices for broiler products are contracted.
Tipo:  Info:eu-repo/semantics/article
Idioma:  Inglês
Identificador:  http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-20032004000100003
Editor:  Sociedade Brasileira de Economia e Sociologia Rural
Relação:  10.1590/S0103-20032004000100003
Formato:  text/html
Fonte:  Revista de Economia e Sociologia Rural v.42 n.1 2004
Direitos:  info:eu-repo/semantics/openAccess
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional