Registro completo |
Provedor de dados: |
ExtensaoRural
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País: |
Brazil
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Título: |
The consumer profile of a Family Agriculture retail market
O perfil do consumidor de um mercado de varejo da Agricultura Familiar
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Autores: |
Lunkes, Bruna
Balk Brandão, Janaína
Dorr, Andrea Cristina
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Data: |
2022-05-22
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Ano: |
2022
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Palavras-chave: |
Públicos
Alimentação
Preço
Public
Food
Price
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Resumo: |
This paper seeks to identify the socioeconomic profile and consumer behaviors of a family farming retail market. This research was carried out in Santa Maria, Rio Grande do Sul state, Brazil, and is classified as exploratory/descriptive, obtained by secondary data analysis, application of questionnaires and bibliographic research. Questionnaires were applied to 68 retail consumers of a family farmers cooperative in the year 2021. Three distinct public profiles were identified, each with their own characteristics called young, adults and elderly. The highest degree of satisfaction was in the item “service” and the lowest average was in the item “price”. Through the correlation test of variables run with the Spearman correlation coefficient, it was found that the strongest relationships were established between “price” and “quality” (ρ=0.418*), between “snack consumption and fast food” and the relevance given to “family farming products” (ρ=-0.455) and between “age” and “how long they attend in retail market” (ρ=.658*).
Este artigo busca identificar o perfil socioeconômico e os comportamentos de consumidores de um mercado de varejo da agricultura familiar. Esta pesquisa foi realizada em Santa Maria, Rio Grande do Sul, Brasil, e é classificada como exploratória/descritiva, compreendendo análise de dados secundários, aplicação de questionários e pesquisa bibliográfica. Os questionários foram direcionados para 68 consumidores do varejo de uma Cooperativa de Agricultores Familiares no ano de 2021. Foram identificados três perfis de públicos distintos, cada qual com suas características, os quais foram intitulados como jovens, adultos e idosos. O maior grau de satisfação foi no item “atendimento” e a menor média foi do quesito “preço”. A partir do teste de correlação de variáveis através do coeficiente de correlação de Spearman, constatou-se que as relações mais fortes se estabeleceram entre “preço” e “qualidade” (ρ=0,418**), entre o “consumo de lanches e fast food” e a relevância atribuída à “produtos da agricultura familiar” (ρ=-0,455**) e entre a “idade” e “há quanto tempo frequentam o mercado de varejo” (ρ=,658**).
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Tipo: |
Info:eu-repo/semantics/article
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Idioma: |
Português
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Identificador: |
http://periodicos.ufsm.br/extensaorural/article/view/69381
10.5902/2318179669381
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Editor: |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
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Relação: |
http://periodicos.ufsm.br/extensaorural/article/view/69381/47188
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Formato: |
application/pdf
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Fonte: |
Extensão Rural; v. 29 n. 1 (2022): Extensão Rural - jan/mar. 2022.; e2
2318-1796
1415-7802
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Direitos: |
Copyright (c) 2022 Extensão Rural
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