Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  Consumer preferences for table cassava characteristics in Pernambuco, Brazil
Autores:  Gonzalez, Carolina
Johnson, Nancy L.
Data:  2010-10-18
Ano:  2009
Palavras-chave:  Cassava
Consumer preferences
Hedonic price
Northeast of Brazil
Consumer/Household Economics
Resumo:  Cassava is a major source of carbohydrate for populations in the tropics; however, there is little information about the preferences of consumers toward the quality characteristics of this crop. This paper analyzes the demand for different cassava attributes, and applies the hedonic price method to estimate the values that consumers give to implicit attributes of cassava. The results show that ease of peeling, time of cooking and texture of cassava are the most important characteristics consumers consider when purchasing and consuming cassava. Cassava varieties, root size, ease of peeling and location of the market are relevant attributes in price determination.
Tipo:  Journal Article
Idioma:  Inglês
Identificador:  1679-1614

http://purl.umn.edu/94839
Relação:  Revista de Economia e Agronegocio/Brazilian Review of Economics and Agribusiness>Volume 7, Number 3, 2009
Formato:  20
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional