Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  Advertising and Product Confusion: A Case Study of Grapefruit Juice
Autores:  Brown, Mark G.
Lee, Jonq-Ying
Behr, Robert M.
Data:  2009-08-18
Ano:  1990
Palavras-chave:  Advertising
Demand
Grapefruit juice
Cocktail
Scanner data
Agribusiness
Consumer/Household Economics
Demand and Price Analysis
Resumo:  Demand relationships for two closely related products -- grapefruit juice and grapefruit-juice cocktail -- were estimated from grocery-store scanner data to analyze the contention that consumer confusion exists between the two products. Results suggest confusion may exist, with grapefruit-juice advertising not only increasing the demand for grapefruit juice but also for grapefruit-juice cocktail.
Tipo:  Report
Idioma:  Inglês
Identificador:  http://purl.umn.edu/52710
Relação:  Florida Department of Citrus>Research Papers 2005 and Before
Research Papers
1990-2
Formato:  17
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional