Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  Estrutura, Evolucao e Dinamica dos Sistemas Agroalimentares e Cadeias Agroindustriais Analise das estrategias de posicionamento e diferenciacao dos produtos no mercado a partir do caso da empresa Bertin alimentos
Autores:  Silva, Ronney Marcio Faial
da Silva, Gisleide Lima
Pereira, Maria Do Rosario Alves
de Oliveira, Cyntia Meireles
Silva, Daniel Ferreira Da
Data:  2011-12-20
Ano:  2008
Palavras-chave:  Agroindustria
Marketing
Competitividade
Agroindustry
Marketing
Competitiveness
Agribusiness
International Relations/Trade
Resumo:  Análise das estratégias de posicionamento e diferenciação dos produtos no mercado a partir do caso da empresa Bertin alimentos que é muito competitivo, tanto local, regional, quanto nacional. A proposta do artigo é mostrar como algumas estratégias adotadas pela empresa foram bem sucedidas e diferenciam seus produtos das ofertas concorrentes, adquirindo assim, características desejadas pela maioria dos consumidores. --------------------------------------------------------------- With the processes of globalization and economic dynamics, the competition increases, therefore, the companies starts to search each time more, the differentiation of its products in the market, of form to become the captive consumers and to reach new markets. Breaking of this context, it is had as unit of this analysis the case of the Bertin company and its strategies of segmentation in the food area. The Bertin group is a company who acts in the branch of the agroindustry, infrastructure and energy. The group all has situated headquarters in the city of Lins in the interior of the state of São Paulo, possessing 30 productive units distributed by Brazil and already it is established the 30 years in the market. The company broke for the differentiation and positioning, to obtain to continue surviving of satisfactory form in a market that is very competitive, local, regional, how much in such a way national. The proposal of the paper is to show as some strategies adopted for the company had been successful and differentiate its products of the competing offers, thus acquiring, characteristics desired for the majority of the consumers.
Tipo:  Presentation
Idioma:  Inglês
Identificador:  http://purl.umn.edu/119151
Relação:  Sociedade Brasileira de Economia, Administracao e Sociologia Rural (SOBER)>46th Congress, July 20-23, 2008, Rio Branco, Acre, Brasil
Formato:  7
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional