Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  Farming and the Internet: Factors Affecting Input Purchases Online and Reasons for Non-Adoption
Autores:  Briggeman, Brian C.
Whitacre, Brian E.
Data:  2008-04-17
Ano:  2008
Palavras-chave:  ARMS
Internet
Farming
E-commerce
Farm Management
Research and Development/Tech Change/Emerging Technologies
Q12
R1
Resumo:  Using the 2005 ARMS data, significant factors are identified that influence the decision to purchase farm inputs over the Internet and reasons for not adopting the Internet. Internet input purchasing farmers tend to be younger and more educated. Non-adopters that are more educated most likely cite Internet security concerns as their primary reason for not adopting.
Tipo:  Conference Paper or Presentation
Idioma:  Inglês
Identificador:  29236

http://purl.umn.edu/6871
Relação:  Southern Agricultural Economics Association>2008 Annual Meeting, February 2-6, 2008, Dallas, Texas
Formato:  14
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional