Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  Agricultural Input Market Segments: Who Is Buying What?
Autores:  Alexander, Corinne E.
Wilson, Christine A.
Foley, Daniel H.
Data:  2010-03-23
Ano:  2005
Palavras-chave:  Cluster analysis
Input suppliers
Market segmentation
Multinomial logit
Marketing
Research Methods/ Statistical Methods
Resumo:  For agribusiness managers and salespeople, understanding customers and their preferences and behaviors is crucial to success. This study uses cluster analysis to identify five distinct buyer segments for expendable input purchases for U.S. crop and livestock commercial producers. A multinomial logit model is used to predict segment membership based on demographic, behavioral, and business management factors. Results provide important information for agricultural input suppliers.
Tipo:  Journal Article
Idioma:  Inglês
Identificador:  0738-8950

http://purl.umn.edu/59673
Relação:  Journal of Agribusiness>Volume 23, Number 2, Fall 2005
Formato:  20
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional