Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  Assessing Consumer Willingness to Pay a Premium for Organic Food Product: Evidence from Ghana
Autores:  Owusu, Victor
Data:  2012-05-11
Ano:  2012
Palavras-chave:  Consumer Perception
Ghana
Organic Foods
Willingness to Pay
Agribusiness
Agricultural and Food Policy
Food Consumption/Nutrition/Food Safety
Resumo:  This paper examines the willingness of consumers to pay a premium for organic food product with a contingent valuation data from urban Kumasi of Ghana. Consumer’s willingness to pay a premium is estimated with a bivariate Tobit model. The empirical findings indicate that apart from socioeconomic characteristics and consumer perceptions, product attributes tend to influence consumer preferences for organic water melon and lettuce. The estimated mean WTP premium for 1 kilogram of water melon is GH¢0.5554 (US$ 0.4575) and that of organic lettuce is GH¢1.2579 (US$1.0361).
Tipo:  Presentation
Idioma:  Inglês
Identificador:  http://purl.umn.edu/123394
Relação:  International Association of Agricultural Economists>2012 Conference, August 18-24, 2012, Foz do Iguaçu, Brazil
Formato:  13
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional