Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 498
Primeira ... 123456789 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Teaching evolutionary biology Genet. Mol. Biol.
Tidon,Rosana; Lewontin,Richard C..
Evolutionary Biology integrates several disciplines of Biology in a complex and interactive manner, where a deep understanding of the subject demands knowledge in diverse areas. Since this knowledge is often inaccessible to the majority of specialized professionals, including the teachers, we present some reflections in order to stimulate discussions aimed at the improvement of the conditions of education in this area. We examine the profile of evolutionary teaching in Brazil, based on questionnaires distributed to teachers in Secondary Education in the Federal District, on data provided by the "National Institute for Educational Studies and Research", and on information collected from teachers working in various regions of this country. Issues related to...
Tipo: Info:eu-repo/semantics/article Palavras-chave: Education; Evolutionary biology; Misconception; Teaching.
Ano: 2004 URL: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1415-47572004000100021
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Educação ambiental para conservação e manejo de nascentes e matas ciliares na bacia hidrográfica do Rio Preto, DF. Infoteca-e
VARGAS, L. M. P.; COSER, T. R..
bitstream/CPAC-2010/31943/1/doc-273.pdf
Tipo: Documentos (INFOTECA-E) Palavras-chave: Cerrado; Educação ambiental; Education; Environment.
Ano: 2009 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/856793
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Sintese do seminario sobre instrumento pedagogico, visando a mudanca da pratica extensionista. Infoteca-e
EMBRAPA. Centro de Pesquisa Agropecuaria do Tropico Semi-Arido..
Este documento constitui-se uma sintese do conteudo da consultoria do Seminario sobre instrumento pedagogico, visando a mudanca da pratica extensionista atraves da consultoria prestada pelo Dr. Eric Sabourin, (Ministerio das Relacoes Exteriores da Franca) e do Dr. Francois Prevost (CIRAD-Franca) realizado na URCA-NE no periodo de 22 a 24/09/93.
Tipo: Fôlder / Folheto / Cartilha (INFOTECA-E) Palavras-chave: Advisory officers; URCA Nordeste.; Capacitação; Desenvolvimento Rural; Extensionista.; Education; Rural development..
Ano: 1993 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/131967
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Educação ambiental para a gestão de recursos hídricos em escolas rurais de Planaltina, Distrito Federal. Infoteca-e
COSER, T. R.; PARRON, L. M.; MADALENA, J. O..
bitstream/CPAC-2009/27682/1/p2006_22.pdf
Tipo: Fôlder / Folheto / Cartilha (INFOTECA-E) Palavras-chave: Environments.; Cerrado; Educação; Meio Ambiente; Recurso Hídrico.; Education; Water resources..
Ano: 2006 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/565837
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Educação ambiental e a utilização sustentável de espécies nativas do cerrado em três comunidades rurais do nordeste goiano: comunidade Extrema, Agrovila Mambaí e PA Belo Horizonte. Infoteca-e
OLIVEIRA, M. C. de; HAYES, K. M.; RIBEIRO, J. F.; SILVA, M. R. da; MARTINS, R. C..
bitstream/CPAC-2009/27670/1/p2006_10.pdf
Tipo: Fôlder / Folheto / Cartilha (INFOTECA-E) Palavras-chave: Fruta nativa; Aproveitamento alimentar; Indigenous organisms; Environments.; Alimento; Alimentação; Cerrado; Educação Ambiental.; Foods; Education; Fruits..
Ano: 2006 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/570150
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Experimentação e validação de tecnologias em meio real: alguns elementos a partir da experiência de Massaroca (Juazeiro,BA). Infoteca-e
TONNEAU, J. P.; SABOURIN, E..
Princípios e enfoques; Massarroca: métodos de aprendizagem e de apoio à inovação; Os ensinamentos do projeto Massaroca.
Tipo: Capítulo em livro técnico (INFOTECA-E) Palavras-chave: Adocao de inovacao; Difusao; Bahia; Massaroca; Familiar farms; Small farmers; Methods; Desenvolvimento rural; Agricultura Familiar; Aprendizagem; Método; Pequeno Produtor; Tecnologia; Rural development; Diffusion; Education; Innovation adoption; Technology.
Ano: 2000 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/134114
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
A economia de ser pobre. Infoteca-e
SCHULTZ, T. W..
Erro dos economistas; A terra e superestimada; A qualidade dos agentes humanos e subestimada; Empresários; A inevitabilidade dos desequilíbrios; Conquista na melhoria qualitativa da população; Investimentos na saúde, na educação.
Tipo: Folhetos Palavras-chave: Rural; Agricola; Food; Quality; Alimentação; Alimento; Agricultura; Baixa Renda; Educação; Pobreza; Qualidade; Saúde; Agriculture; Education; Rural poverty; Small farms.
Ano: 1980 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/83628
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Estágio de complementação educacional e bolsa de fomento à pesquisa: normas da Embrapa Cerrados (2000). Infoteca-e
FARIAS, J. M. de S. (Org.)..
bitstream/CPAC-2010/3774/1/doc-17.pdf
Tipo: Documentos (INFOTECA-E) Palavras-chave: Training.; Educação; Pesquisa; Recurso Humano; Treinamento.; Education; Human resources; Research..
Ano: 2000 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/546761
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Trabalhador no cultivo de plantas medicinais. Infoteca-e
SA SOBRINHO, A. F. de; PORTUGAL, J. E. T.; ROCHA NETO, O. G. da.
Apresentacao do roteiro para estruturacao do conteudo programatico das ocupacoes na formacao do profissional rural no cultivo de plantas medicinais.
Tipo: Fôlder / Folheto / Cartilha (INFOTECA-E) Palavras-chave: Trabalhador rural Ensino agricola; Brasil; Brasilia; Agricultural workers; Planta Medicinal; Education; Medicinal plants.
Ano: 1995 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/666626
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Learning Human Anatomy Using Three-Dimensional Models Made from Real-Scale Bone Pieces: Experience with the Knee Joint among Pre-Service Biology Teachers International Journal of Morphology
Lizana,Pablo A; Merino,Cristian; Bassaber,Arlette; Henríquez,Ricardo; Vega-Fernández,G; Binvignat,Octavio.
This study aims to assess the efficiency of using real-scale knee models to learn about the locomotor system. Participants included a total of thirty-nine second year students in a Human Anatomy class of a Biology Teaching course. One week before the intervention, a pre-test was administered to assess the students' prior knowledge. The pre-service biology teachers were provided with a real-scale plaster model of a knee bone and were subsequently required to identify and create their own model of bone, joint and muscle elements. At the end of the intervention, a post-test was performed and opinion survey, in addition to a comparison with other locomotor system structures (four images: knee joint, muscular component of lower limb, shoulder joint and pelvic...
Tipo: Journal article Palavras-chave: Anatomical science; Education; Gross anatomy; Human body; Pre-service biology teachers.
Ano: 2015 URL: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0717-95022015000400018
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Teaching Embryology Using Models Construction in Practical Classes International Journal of Morphology
Aversi-Ferreira,Tales Alexandre; Aversi-Ferreira,Roqueline A. G. M. F; Nascimento,Guilherme Nobre Lima do; Nyamdavaa,Enkhjargal; Araujo,Mariana Ferreira; Ribeiro,Peandra Paula; da Silva,Nattany Camila; Brandão,Lorraine Dias; Gratão,Lúcia Helena Almeida; Abreu,Tainá de; Pfrimer,Gabriel de Abreu; Souza,Vanessa Vieira de; Soares,Nayane Peixoto; Hori,Etsuro; Nishijo,Hisao.
Recently, the curriculum and the educational methodologies associated with health sciences courses are being reviewed and adapted. Pre-clinical sciences, such as anatomy and embryology are as well subjected to those changes. In human embryology courses it is common to use models to represent the different phases of development to facilitate learning, since the students can see and touch the models, obtaining knowledge by analogies. The purpose of the present study was to investigate if the construction of models by the students during practical embryology classes would improve or facilitate their learning. One year after the classes, 60 students answered a questionnaire with nine objective questions, including spaces for suggestions and observations. The...
Tipo: Journal article Palavras-chave: Education; Education Nursing; Embryology; Health Science Education; Models; Morphology.
Ano: 2012 URL: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0717-95022012000100034
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Students' Opinions on the Use of Computer Rooms for Teaching Anatomy International Journal of Morphology
Cabral,Etenildo Dantas; Barbosa,Joanna Martins Novais.
The present study aimed to survey students' opinions on the use of computer-aided classes for teaching anatomy. Thus, a questionnaire with closed questions was administered at the end of the Anatomy course to undergraduate dental students, which produced a total of 76 valid questionnaires. While studying this subject, the students accessed a room equipped with computers containing previously installed Anatomy programs. The analysis of the questionnaires showed that for most students the computer room considerably facilitates the study of Anatomy and potentially increases the comprehension of the lessons' goals, as well as being an extremely important aid in studying anatomy. However, most students reported that they did not prefer this learning tool to the...
Tipo: Journal article Palavras-chave: Anatomy; Education; Educational technology; Teaching Methods.
Ano: 2005 URL: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0717-95022005000300013
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Report 2009-2012 Naturalis: Research and Education Naturalis
Duistermaat, L.; Tol, J. van.
Tipo: Report Palavras-chave: Naturalis Biodiversity Center; Research; Education; Botany; Geology; Marine zoology; Terrestrial zoology; Bio-informatics; Nature of the Netherlands; Character evolution; Dynamic biodiversity; Evolution of species interdependencies; 42.40; 38.10; 42.60.
Ano: 2014 URL: http://www.repository.naturalis.nl/record/474210
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Maravillas del mar OceanDocs
Montolio, M..
Paisajes marino costeros, mapas y especies marinas listas para recortar luego de haber leído temas escritos en forma didáctica.
Tipo: Other Palavras-chave: Education; Environment management; Charts (maps); Marine environment.
Ano: 2011 URL: http://hdl.handle.net/1834/4127
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
La educación ambiental, una enseñanza eficaz para la conservación de nuestro entorno. OceanDocs
Isla Molleda , M.; Almira, I.; Arencibia Carballo, G.; Reyes, E.; Pérez Maya, A. A.; Carrodeguas, M. C.; Capetillo, N..
La Bahía de Nipe presenta problemas de contaminación y está siendo estudiada con el fin de recuperar este importante recurso pesquero del país. Para lograr este objetivo es necesario crear en los habitantes de los poblados aledaños a la misma, una conciencia medioambiental capaz de inculcar en el hombre el amor por la naturaleza y por quién mejor empezar sino por los niños?. Debido a esto es que dentro del marco de la realización del Proyecto Comunitario Bahía de Nipe, se decidió crear en el poblado de Guatemala, aledaño a la bahía, un Círculo de Interés de Educación Ambiental con alumnos de la Secundaria Básica "Ivo Sanamé", con el objetivo de transmitir la importancia que tiene para el hombre el conocimiento del mundo que lo rodea así como su...
Tipo: Journal Contribution Palavras-chave: Environmental contamination; Bays; Education.
Ano: 2002 URL: http://hdl.handle.net/1834/5776
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Educación ambiental para comunidades costeras OceanDocs
González Ruiz, M.; García Montero, G.; Montolio Fernández, M..
Resultado de un proyecto de educación ambiental en las comunidades costeras cubanas de Boca de Jaruco, Cojímar y Batabanó. Guía metodológica para realizar labores de educación ambiental en comunidades costeras. Cinco capítulos y una sección dedicada a actividades prácticas compuesta por: Taller infantil. A recuperar nuestra playa. Mesa redonda. Juegos didácticos. Investigación. Propuesta juvenil Extracurricular
Tipo: Book Palavras-chave: 1463; Education; Education; Http://aims.fao.org/aos/agrovoc/c_2488.
Ano: 2003 URL: http://hdl.handle.net/1834/3992
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Programa OceanDocs
Evento infantil que se realiza anualmente, participan niños de todo el país hasta la edad de 14 años. Se presentan y debaten temas ambientales marinos de las comunidades donde habitan fundamentalmente, así como sus experiencias en el cuidado y protección de la naturaleza.
Tipo: Conference Material Palavras-chave: Environmental protection; Education.
Ano: 2012 URL: http://hdl.handle.net/1834/4216
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Tortugas marinas OceanDocs
Rodríguez Atá, R..
Origen, diversidad, alimentación, reproducción y otros aspectos de interés de forma didáctica y con muchas ilustraciones son tratados.
Tipo: Other Palavras-chave: 1321; Education; Aquatic reptile; Education; Http://aims.fao.org/aos/agrovoc/c_2488.
Ano: 1998 URL: http://hdl.handle.net/1834/4003
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Peces marinos OceanDocs
Diez de Oñate, G.; Rodríguez Atá, R..
Clasificación, evolución, morfología, alimentación entre otros aspectos son abordados de forma didáctica y profusamente ilustrado.
Tipo: Other Palavras-chave: 1341; Education; Fish; Education; Fish; Http://aims.fao.org/aos/agrovoc/c_2488; Http://aims.fao.org/aos/agrovoc/c_15903.
Ano: 2001 URL: http://hdl.handle.net/1834/4004
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Educando enseñamos a amar OceanDocs
Montolio-Fernández, M. A..
Se identifican los momentos más importantes que ha llevado a cabo la institución con relación a la Educación Ambiental. Entre los mismos se destacan: proyecto en Boca de Jaruco, Surgidero de Batabanó y Cojímar, su objetivo: Implementar una estrategia en niños, jóvenes y demás actores sociales para encaminar acciones autogestoras, rescatar tradiciones y habilidades y establecer un efectivo sistema de relación con el medio ambiente. Círculo de interés “Amigos del Mar”, Biblioteca Técnica Popular, Programa Educativo General del Acuario, las Jornadas Científicas Infantiles.
Tipo: Journal Contribution Palavras-chave: Education.
Ano: 2002 URL: http://hdl.handle.net/1834/4605
Registros recuperados: 498
Primeira ... 123456789 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional