|
|
|
|
|
COSTA, P. da; COSTA, J. R. da; AQUINO, A. M. de; SANTOS, A. G. dos; FURTADO, A. L. dos S.; GREGO, C. R.; RODRIGUES, C. A. G.; CRISCUOLO, C.; ALVES, E. R. da S.; ESCOBAR, J. L.; STARETZ, K.; SOUZA, M. G. S. de; DURIGAN, M. F. B.; COSTA, M. O. X. D.; SALES, P. de A. O.; BELTRAO, S. L. L.. |
Apresentam-se diferentes ações da Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária (Embrapa), de cunho educacional tanto formal quanto não formal, que contribuem para o desenvolvimento de habilidades e competências no meio rural brasileiro |
Tipo: Capítulo em livro técnico (INFOTECA-E) |
Palavras-chave: Empreendedorismo; Educação Agrícola; Educação Ambiental; Desenvolvimento Rural; Desenvolvimento Sustentável. |
Ano: 2018 |
URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/1098264 |
| |
|
|
COSTA, P. da; COSTA, J. R. da; AQUINO, A. M. de; SANTOS, A. G. dos; FURTADO, A. L. dos S.; RODRIGUES, C. A. G.; CRISCUOLO, C.; ALVES, E. R. da S.; ESCOBAR, J. L.; STARETZ, K.; SOUZA, M. G. S. de; DURIGAN, M. F. B.; COSTA, M. O. X. D.; SALES, P. de A. O.; BELTRAO, S. L. L.. |
Abstract: In rural areas, low levels of education, coupled with lack of skills and competencies, are one of the main problems that limit and restrict the appropriation of knowledge and the adoption of technologies. Disseminating knowledge and technological solutions and stimulating the investigative learning of science are tools capable of changing this scenario, contributing to the expansion of the well-being of rural communities, as well as to the generation and incorporation of technologies capable of promoting sustainable rural development. This chaper presents different actions of the Brazilian Agricultural Research Corporation (Embrapa), both formal and non-formal, which contribute to the development of skills and competences in the Brazilian rural... |
Tipo: Capítulo em livro técnico (INFOTECA-E) |
Palavras-chave: Empreendedorismo; Educação; Educação Ambiental; Desenvolvimento Rural; Desenvolvimento Sustentável; Rural development; Sustainable development; Entrepreneurship; Rural education and training. |
Ano: 2020 |
URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/1137285 |
| |
|
|
ANTUNES, E.; OLIVEIRA, V. B. V.; RAMOS, R. G. C.; ESCOBAR, J. L.; COSTA, J. R. da; SOUZA, R. B. de; TURAZI, C. M. V.. |
This chapter is related to target 12.8, which aims to ensure that, by 2040, people everywhere have relevant information and awareness for sustainable development and lifestyles in harmony with nature. Based on the mission and guidelines of the Brazilian Agricultural Research Corporation (Embrapa) and the technological solutions it provides, the focus is mainly on delivering information from scientific research results, the source of which is the scientific researcher, who is the spokesperson for relevant information that should reach people everywhere. Other important social actors in this process are professionals working in communication and education who, based on this information, will express it under different forms, in order to encourage consumer... |
Tipo: Capítulo em livro técnico (INFOTECA-E) |
Palavras-chave: Cidadania; Acesso à informação; Information access; Disseminação da informação; Ações de comunicação; Communication actions; Desenvolvimento Sustentável; Sustainable development; Civic education; Citizen participation; Information dissemination. |
Ano: 2020 |
URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/1129338 |
| |
|
|
|