Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 1
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
INTERNET ADOPTION AND USE OF E-COMMERCE STRATEGIES BY AGRIBUSINESS FIRMS IN ALABAMA AgEcon
Befecadu, Joseph; Chembezi, Duncan M.; McFarlane, Dionne.
Electronic commerce (e-commerce) is relatively new to the agricultural industry, and affects such aspects of the organization as its strategy, processes, customer relationships, information technology, and business culture. This paper analyzes the factors influencing agribusiness firms' desire or need to adopt the Internet and employ e-commerce strategies. The relationship between the factors driving the choice of distribution channel and Internet usage for e-commerce will empirically be estimated. This study will also assess how Internet adoption and the use of e-commerce strategies impact rural development and the overall sustainability paradigm.
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Agribusiness.
Ano: 2003 URL: http://purl.umn.edu/35021
Registros recuperados: 1
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional