|
|
|
|
| |
|
|
Antunes,Adriane Elisabete Costa; Marasca,Elza Terezinha Grael; Moreno,Izildinha; Dourado,Fernanda Martelo; Rodrigues,Luana Gajardoni; Lerayer,Alda Luiza Santos. |
Atualmente, são lançados no mercado diversos novos produtos, sendo que na área de laticínios a ênfase é para os funcionais. Esta pesquisa propõe o desenvolvimento de uma bebida láctea fermentada, denominada buttermilk, que seja probiótica, apresente opções de sabor, que tenha versões dietéticas e que atenda à legislação brasileira. A primeira etapa do trabalho consistiu na determinação do fluxograma de preparo do produto para determinar os melhores momentos para adição de sacarose, sucralose e da cultura probiótica. Na etapa seguinte, foi avaliada a qualidade microbiológica de corantes e aromatizantes para empregá-los, sem tratamento térmico, no produto fermentado. Posteriormente, foram analisadas as amostras de buttermilk de diversos sabores, durante o... |
Tipo: Info:eu-repo/semantics/article |
Palavras-chave: Buttermilk; Probiótico; Viabilidade; Aspectos higiênico-sanitários. |
Ano: 2007 |
URL: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-20612007000100015 |
| |
|
|
Davis, Christopher G.; Blayney, Donald P.; Cooper, Joseph C.; Yen, Steven T.. |
This study examines retail fluid milk products purchase data from Nielsen 2005 home scan data. The demand for seven categories of fluid milk products were estimated: whole milk, whole flavored milk, reduced fat milk, flavored reduced fat milk, buttermilk, canned milk and all other fluid milk products. Analyses of the purchases of seven fluid milk categories based on the Nielsen 2005 home scan retail data are used to determine the roles marital status, age, race, education, female employment status and location play in the empirical estimations of aggregate demand elasticities. To derive the demand elasticities, a censored translog demand system is used. The results reveal that price and income are the main determinants of demand for fluid milk products... |
Tipo: Conference Paper or Presentation |
Palavras-chave: Nielsen home scan retail data; Milk demand; Elasticities; Fluid milk; Reduced fat milk; Whole milk; Flavored milk; Canned milk; Buttermilk; Non-linear AIDS; Censored translog demand system; Consumer/Household Economics; Demand and Price Analysis; C25; D12; Q11. |
Ano: 2009 |
URL: http://purl.umn.edu/51791 |
| |
|
|
|