Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 1
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Characteristics of Organic Food Shoppers AgEcon
Zepeda, Lydia; Li, Jinghan.
Data from a national survey of food shoppers are analyzed by probit and ordered probit models that incorporate elements of Lancaster's product attribute model and Weinstein's precaution adoption process. The models are used to investigate the characteristics of organic and non-organic food shoppers. Where one shops, food beliefs and food knowledge have the largest significant impact on the probability that shoppers buy organic food. Among the demographic characteristics, only the lack of religious affiliation, higher education, and youth are significant explanatory variables.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Consumer decision making; Consumer profiles; Organic food; Product attributes; Consumer/Household Economics; Food Consumption/Nutrition/Food Safety; C25; D12; M31.
Ano: 2007 URL: http://purl.umn.edu/6624
Registros recuperados: 1
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional