|
|
|
|
| |
|
|
Wilson, Paul N.. |
Increased attention directed towards evidence-based aid clearly dominates evaluation discussions within the development community. All development agencies, but particularly non-governmental organizations (NGO), struggle with the requirements for rigorous impact assessments of their project/program interventions. Given the serious operational obstacles confronting impact assessments, any successful integration of impact assessments into ongoing and new NGO programs can gain from the adoption of a shared learning model centered on organizational leadership, people, technology and knowledge. Integrated impact assessment, as shared learning, requires a cultural change within the NGO initiated and maintained by the organization’s leadership. |
Tipo: Conference Paper or Presentation |
Palavras-chave: Impact assessment; Learning organization; Evaluation; Food Security and Poverty; International Development. |
Ano: 2009 |
URL: http://purl.umn.edu/50739 |
| |
|
|
Rodrigues, Marcelo Oliveira; Figueiredo, Reginaldo Santana; Neto, Odilon Jose De Oliveira. |
O mapeamento do estilo de aprendizagem é a medição da forma de adquirir conhecimento de um indivíduo ou grupo, uma ferramenta desenvolvida por Felder-Silverman aplicada na pesquisa com o objetivo de analisar os cargos e funções das agroindústrias de carne bovina do estado de Goiás. Os quatro estilos de aprendizagem desenvolvidos pela ferramenta possibilitaram chegar ao estilo do segmento: ATIVO, SENSORIAL, VISUAL e SEQÜENCIAL. O estilo encontrado evidência um segmento tradicional, com o estilo ativo marcado pela facilidade em tomada de decisão, o sensorial por ser detalhista e ligado a fatos, o visual pela noção espacial privilegiada e o seqüencial por ter realizar as tarefas por etapas. Assim, este artigo sugeriu que a agroindústria de carne bovina diante... |
Tipo: Conference Paper or Presentation |
Palavras-chave: Mapeamento do Estilo de Aprendizagem; Agroindústria de Carne Bovina; Aprendizagem Organizacional; Mapping of learning style; Meat agro industries; Learning organization; Crop Production/Industries. |
Ano: 2008 |
URL: http://purl.umn.edu/109789 |
| |
|
|
|