Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 3
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Impact Assessment as Shared Learning AgEcon
Wilson, Paul N..
Increased attention directed towards evidence-based aid clearly dominates evaluation discussions within the development community. All development agencies, but particularly non-governmental organizations (NGO), struggle with the requirements for rigorous impact assessments of their project/program interventions. Given the serious operational obstacles confronting impact assessments, any successful integration of impact assessments into ongoing and new NGO programs can gain from the adoption of a shared learning model centered on organizational leadership, people, technology and knowledge. Integrated impact assessment, as shared learning, requires a cultural change within the NGO initiated and maintained by the organization’s leadership.
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Impact assessment; Learning organization; Evaluation; Food Security and Poverty; International Development.
Ano: 2009 URL: http://purl.umn.edu/50739
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
APRENDIZAGEM TRANSFORMATIVA NO ESPAÇO ORGANIZACIONAL: UMA ANÁLISE DA PROPOSTA ANDRAGÓGICA DA PETROBRÁS AgEcon
Benedicto, Samuel Carvalho de; Brito, Mozar Jose de; Lima, Juvencio Braga de.
In this new century, organizational learning assumes a great relevance. It was sought by means of that research work to explore the literature and to present some theoretical reflections about learning process in adults as an attempt of better understanding the paradigms of analysis turned to the process of learning in organizations. The theoretical construct of this investigation is centered on the theory of the transformative learning of adults developed by Merizow (1991, 1997). This work has as the central goal to investigate, under the optics of the theory, the andragogical proposal of Petrobras. More specifically, it was intended in this investigation: i) redeem some aspects of history of this organization, distinguishing the elements that structured...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Transformative learning; Learning organization; Organizations; Industrial Organization; Institutional and Behavioral Economics.
Ano: 2005 URL: http://purl.umn.edu/44030
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
MAPEAMENTO DO ESTILO DE APRENDIZAGEM DA AGROINDUSTRIA DE CARNE BOVINA EM GOIÁS AgEcon
Rodrigues, Marcelo Oliveira; Figueiredo, Reginaldo Santana; Neto, Odilon Jose De Oliveira.
O mapeamento do estilo de aprendizagem é a medição da forma de adquirir conhecimento de um indivíduo ou grupo, uma ferramenta desenvolvida por Felder-Silverman aplicada na pesquisa com o objetivo de analisar os cargos e funções das agroindústrias de carne bovina do estado de Goiás. Os quatro estilos de aprendizagem desenvolvidos pela ferramenta possibilitaram chegar ao estilo do segmento: ATIVO, SENSORIAL, VISUAL e SEQÜENCIAL. O estilo encontrado evidência um segmento tradicional, com o estilo ativo marcado pela facilidade em tomada de decisão, o sensorial por ser detalhista e ligado a fatos, o visual pela noção espacial privilegiada e o seqüencial por ter realizar as tarefas por etapas. Assim, este artigo sugeriu que a agroindústria de carne bovina diante...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Mapeamento do Estilo de Aprendizagem; Agroindústria de Carne Bovina; Aprendizagem Organizacional; Mapping of learning style; Meat agro industries; Learning organization; Crop Production/Industries.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/109789
Registros recuperados: 3
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional