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Roucan-Kane, Maud; Peake, Whitney O.. |
Although the marketing mix has been covered in great detail in many veins of literature, very little information exists regarding the mix of marketing tools within the agriculture industry serving U.S. agricultural producers. Using a survey conducted by AgriMarketing magazine in June 2006, a two-fold analysis is undertaken. This study attempts to determine the differences in the use of marketing tools by industry and simple regression analysis is conducted to determine promotional factors that produce a significant impact on sales. Both mass media and other promotional tools were found to be the most consistently significant factor impacting sales of firms in the study. |
Tipo: Working or Discussion Paper |
Palavras-chave: Marketing mix; Agribusiness; Promotion; Agriculture; Marketing; Mass media; Agribusiness; Marketing; Q13; C20. |
Ano: 2007 |
URL: http://purl.umn.edu/7331 |
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Machado, Joao Guilherme de Camargo Ferraz; Queiroz, Timoteo Ramos; Scalco, Andrea Rossi. |
Nas últimas décadas, verificou-se uma mudança no comportamento do consumidor no sentido de adotar uma postura mais consciente em relação aos produtos que adquire. No setor alimentício, essa evolução é nítida, em função da busca por uma maior qualidade de vida, agregando à dieta questões de saúde, incluindo produtos com menor conteúdo de gorduras e calorias, rico em fibras, pobre em sódio etc. A indústria de alimentos, assim como toda a cadeia agroalimentar vem acompanhando esse maior interesse por parte do consumidor. Assim, é de extrema relevância que as decisões de marketing estejam apoiadas nas premissas do mercado, sob pena de se praticar ótimas ações mercadológicas para públicos errados ou de fácil resposta para os concorrentes, sob risco de... |
Tipo: Conference Paper or Presentation |
Palavras-chave: Composto mercadológico; Estratégias; Fecularia; Cassava starch industry; Marketing mix; Strategies; Food Consumption/Nutrition/Food Safety. |
Ano: 2008 |
URL: http://purl.umn.edu/109801 |
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