Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 2
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF IMPORTANCE RATINGS OF MEAT ATTRIBUTES BY LOUISIANA AND TEXAS CONSUMERS AgEcon
Hui, Jianguo; McLean-Meyinsse, Patricia E.; Jones, Dewitt.
This study provides an empirical investigation of how consumers rate meat attributes. Results show an importance order for 12 selected meat attributes and reveal some relationships between the importance ratings and consumer's demographic or socioeconomic characteristics. The findings suggest that (1) the meat marketing strategy should focus on freshness, taste, and appearance; (2) nutritional attributes have become important factors in the meat purchasing decision of female, educated, and married consumers; (3) older, married, low-income, or non-white consumers still remain price conscious; and (4) USDA label has become an important symbol of meat quality and safety to older, female, Baptist, and high-income consumers.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Meat attributes; Importance ratings; Meat marketing; Socioeconomic characteristics; Kruskal-Wallis test; Ordered-Probit model; Food Consumption/Nutrition/Food Safety.
Ano: 1995 URL: http://purl.umn.edu/15277
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Willingness of the consumers of the Federal District - Brazil - to purchase beef meat with certification of origin Arq. Bras. Med. Vet. Zootec.
Rigueira,L.L.; Lopes,M.A.; Bruhn,F.R.P.; Rodrigues,C.G.; Faria,P.B..
Este trabalho objetivou identificar os atributos que influenciam a tomada de decisão para a compra de carne bovina, além do conhecimento e atitude dos consumidores em adquirir carne com certificação de origem, assim como os principais benefícios e dificuldades para a comercialização desse produto. Foram entrevistados 197 consumidores e nove gerentes de supermercados no Distrito Federal, em maio de 2011. Foi realizada a descrição das variáveis e aplicados o teste do qui-quadrado e o Exacto de Fischer, utilizando o pacote estatístico SPSS 17.0. A aparência visual da carne é o atributo que mais influencia a decisão de compra dos consumidores. A maioria dos entrevistados está disposta a pagar mais pela carne com certificação de origem. Esta pesquisa sugere que...
Tipo: Info:eu-repo/semantics/article Palavras-chave: Meat attributes; Origin certification; Traceability.
Ano: 2014 URL: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0102-09352014000601946
Registros recuperados: 2
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional