|
|
|
|
| |
|
|
Reis, Janderson Damaceno dos; Brunetti, Lucas; Cruz Junior, Jose Cesar; Zilli, Julcemar Bruno. |
Um dos mais marcantes fenômenos observados na economia agrícola brasileira nas últimas décadas, e de forma acelerada nos anos mais recentes, é o surgimento de novas fronteiras agrícolas. Sabe-se que um dos grandes problemas advindos do surgimento destas novas fronteiras agrícolas é a distância das mesmas as zonas portuárias. Visto que no trajeto até os portos, para exportação, os custos de transporte e as perdas auferidas são inúmeras. Ou seja, os custos de transportes tem aumentado e muito o preço final dos produtos agrícolas, fazendo com que os produtos brasileiros perca competitividade frente ao mercado internacional, diminuído assim nossas exportações. Desta forma, o presente trabalho tem como foco averiguar qual o menor custo logístico para o... |
Tipo: Conference Paper or Presentation |
Palavras-chave: Custo de transporte; Programação linear; Soja; Porto; Transport cost; Linear program; Soy; Port; Crop Production/Industries; Marketing. |
Ano: 2008 |
URL: http://purl.umn.edu/114176 |
| |
|
|
Massiani, Jerome; Rosato, Paolo. |
In many developed countries, abandoned (derelict or underused) industrial areas often occupy important parts of the cities. This raises issues about the possibilities of reusing these areas as well as on the conservation of industrial heritage they often entail. Conjoint Analysis (CA) can shed light on these issues as it can elicit the preferences of inhabitants for different scenarios of reuse. So far, only a limited number of applications of CA have been made on this topic. In this article, we present the results of a CA experiment on the reuse of a large, mainly abandoned, port area in Trieste (Italy) featuring buildings with some historical and industrial heritage value. Three hundred computer assisted interviews have been made on a representative... |
Tipo: Working or Discussion Paper |
Palavras-chave: Land Use; Port; Trieste; Conjoint Analysis; Land Economics/Use; Community/Rural/Urban Development; H43; R52; R10. |
Ano: 2008 |
URL: http://purl.umn.edu/44224 |
| |
|
|
|