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Comparison of Stated Choice and In-store Experimental Methods in Predicting Actual Market Behavior for Freshwater Prawn (Macrobrachium rosenbergii) Consumers 31
Gallardo, Rosa Karina; Hanson, Terrill R.; Hudson, Darren.
The stated choice (SC) and actual revealed pricing/purchase experimental methods were compared for their ability to predict purchasing behavior and willingness-to-pay for freshwater prawns. SC hypothetical bias may be a consequence of difficulties in controlling factors affecting real world situations, small sample sizes and confusion related to the new product.
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Choice experiment; Grocery store experiment; New product; Purchasing behavior; Consumer/Household Economics.
Ano: 2005 URL: http://purl.umn.edu/35623
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Organic Food Consumption Patterns in France 31
Hassan, Daniel; Monier-Dilhan, Sylvette; Nichele, Veronique; Simioni, Michel.
This research addresses two important issues for the future expansion of organic consumption in France. The first one is related to knowing whether the organic choice is a permanent feature of consumer’s attitude or not: Do organic buyers occasionally pick one organic product or do they choose organic for “several” categories? The second issue concerns the impact of prices on buying organics which is revisited, distinguishing between capturing new consumers and increasing the demand coming from people already involved in organic markets. These questions are examined using the market basket approach; the price issue requires further estimations of demand models. The study relies on two staple food products, eggs and milk. The findings are : (i) choosing...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Market basket approach; Purchasing behavior; Logit model; Consumer/Household Economics; Demand and Price Analysis; Food Consumption/Nutrition/Food Safety; C35; D12; Q13.
Ano: 2009 URL: http://purl.umn.edu/53342
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ATRIBUTOS CONSIDERADOS IMPORTANTES NA DECISÃO DE COMPRA DOS COMPRADORES DE CARNE SUÍNA EM BELO HORIZONTE-MG 31
Truocchio, Tania Batista Ribeiro; Antonialli, Luiz Marcelo.
O objetivo da presente pesquisa foi identificar os atributos considerados importantes na decisão de compra dos compradores de carne suína em Belo Horizonte-MG. Quanto à metodologia, trata-se de uma pesquisa de natureza quantitativa cujos dados foram coletados por meio de um levantamento do tipo survey aplicando-se um questionário estruturado em uma amostra de 399 compradores de carne suína em Belo Horizonte-MG. Utilizou-se para análise dos dados técnicas de estatística descritiva e multivariada (análise de cluster, análise discriminante e análise de variância) por meio do software SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Como conclusões da pesquisa destaca-se que os compradores de carne suína estão mais exigentes quanto à aparência, qualidade e...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Carne de suínos; Comportamento de compra; Análise multivariada; Meat of pork; Purchasing behavior; Multivariate analysis; Food Consumption/Nutrition/Food Safety; Livestock Production/Industries.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/108602
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