|
|
|
|
|
PAULA PESSOA, P. F. A.; LEITE, L. A. de S.. |
As mudancas na economia mundial, desencadeadas nas ultimas decadas, colocam, atualmente, a gestaocom foco no mercado como a base de qualquer estrategia empresarial.In duzidas por um intenso crescimeto do mercado e por largas margensde lucro, as empresas ate os anos 70 adotavam uma postura reativa em relacao ao ambiente externo, tinham uma estruturainterna formada por departamentos. possuiam produtos e espacos concorrenciais bem identificados e delimitados e a sua competitividade era definida, basicamente, na unidade produtiva. Portanto, naquela epoca a concepcao dos negocios enfatizava a produtividade, vindo em segundo plano as questoes relacionadas a qualidade. |
Tipo: Folhetos |
Palavras-chave: Quality; Strategic; Estrategia; Agroindustria; Qualidade; Business management. |
Ano: 1999 |
URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/421981 |
| |
|
|
Connor, Larry J.. |
Agricultural economics teaching programs are becoming stressed. They vary considerably because of different institutional settings and are conducted under changing college, university, and department trends and paradigm shifts. To ensure success, strategic marketing processes need to be used in analyzing programs: identifying potential students (clientele or customers), ascertaining what to offer (majors, minors, service courses, enrichment options, and distance education), finalizing the strategic plan, and executing the plan (with students, administration, industry, and disciplinary peers). Conclusions and recommendations for enhancing teaching quantity and quality are presented for the strategic marketing processes. Finally, some implications and... |
Tipo: Journal Article |
Palavras-chave: Strategic; Marketing; Teaching; Undergraduate and graduate studies; Teaching/Communication/Extension/Profession; A20; A22; A23. |
Ano: 2005 |
URL: http://purl.umn.edu/43769 |
| |
|
| |
|
|
|