Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 5
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
CASOS SOBRE A CERTIFICAÇÃO UTZ KAPEH EM EMPRESAS CAFEEIRAS INFORMATIZADAS: IMPACTOS NAS PESSOAS, GESTÃO E COMPETITIVIDADE AgEcon
Lo Turco Martinez, Joao Roberto; Jesus, Jose Carlos dos Santos; Cocaro, Henri.
Diante de um mundo cada vez mais dinâmico e inundado de informações, tornase difícil para o consumidor verificar a qualidade dos alimentos e do processo pelos quais foram obtidos. Em vista disso, as organizações são pressionadas a implantarem processos de qualidade que são certificados por terceira parte, processos estes que causam impactos e geram uma série de mudanças. O objetivo deste artigo foi o de apontar os impactos que o processo de certificação Utz Kapeh causou nas pessoas, na gestão e na competitividade de duas organizações rurais produtoras de café, situadas no Sul de Minas Gerais. Para a obtenção dos dados foram utilizadas técnicas de observação não participante, análise documental e entrevistas e para a sua análise foi utilizada a análise de...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Certificação; Pessoas; Gestão do agronegócio; Competitividade; Café; Certification; Employees; Agribusiness management; Competitiveness; Coffee; Agribusiness; Crop Production/Industries.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/102895
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Enhancing Student Learning Experiences and Providing Value to the Agribusiness Industry by Building the Industry-Institution Interface AgEcon
Foltz, John C.; Devadoss, Stephen.
This paper addresses agribusiness industry-institution interfaces, research-education linkages, and improving agribusiness education with opportunities such as agricultural students’ internships with agribusiness companies, conducting applied research, and finding opportunities for agribusiness educational seminars conducted by universities. The rationale for agribusiness internships is discussed, and agribusiness internship structure and planning is outlined. The potential benefits of a Departmental Advisory Board are listed, along with suggestions for implementing such a group. Applied agribusiness research opportunities including case studies and extension, outreach, or trade publications are highlighted, and examples of this type of work are discussed....
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Advisory board; Agribusiness management; Case studies; Continuing education; Internships; Agribusiness; Teaching/Communication/Extension/Profession.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/90638
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Performance of Smallholder Agriculture Under Limited Mechanization and the Fast Track Land Reform Program in Zimbabwe AgEcon
Obi, Ajuruchukwu; Chisango, Future Fortune T..
www.ifama.org
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Agricultural mechanization; Fast track land reform; Agricultural development; Stochastic Frontier model; Technical efficiency; Agribusiness management; Agricultural and Food Policy; Community/Rural/Urban Development; International Development; Land Economics/Use; Resource /Energy Economics and Policy.
Ano: 2011 URL: http://purl.umn.edu/117605
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
The Agricultural Business Management Program: Lessons Learned at Oregon State University AgEcon
Lindsey, Patricia J.; Martin, Michael V..
This study argues that the uniqueness of the agricultural industry justifies the development of agribusiness as an alternative degree major within traditional agricultural economics department. Successful curricula must focus on elements of decision making that are unique to agricultural business industries. In particular, agribusiness program should complement and not duplicate the curricula offered by business school. Special characteristics of agriculture were identified and presented as the conceptual framework for agribusiness programs. Using Oregon State University as a case study, the analysis examines in depth the experiences and lessons learned from its implementation of agribusiness management programs.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Agribusiness education; Agribusiness management; Undergraduate curriculum; Agricultural industry; Agribusiness; Teaching/Communication/Extension/Profession.
Ano: 1993 URL: http://purl.umn.edu/62333
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Toward Better Defining the Field of Agribusiness Management AgEcon
Ng, Desmond W.; Siebert, John W..
www.ifama.org
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Agribusiness management; Authority; Bounded rationality; Diversified growth; Resources.; Agribusiness; Resource /Energy Economics and Policy; Q1.
Ano: 2009 URL: http://purl.umn.edu/92566
Registros recuperados: 5
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional