|
|
|
Registros recuperados: 25 | |
|
| |
|
|
Bharad, Abhishek Bhagwat; Harrison, R. Wes; Kinsey, Jean D.; Degeneffe, Dennis J.; Ferreira, Gustavo F.C.. |
Results from continuous tracking of consumer confidence and media coverage of food safety events over a 67 week period between May 2008 and August 2009 are reported. An ordered probit model is used to test the hypothesis that media coverage of food safety events affects consumer confidence in the safety of the U.S. food system. The results show that media coverage significantly and negatively affected consumer confidence in the safety of nation’s food supply during the sample period. Socioeconomic and demographic factors such as geographic region, use of media source, household size, age, ethnicity, education, and gender also had significant affects on consumer confidence in the safety of United States food supply. |
Tipo: Conference Paper or Presentation |
Palavras-chave: Food Safety; Consumer Confidence; Mass media; Ordered probit; Food Consumption/Nutrition/Food Safety. |
Ano: 2010 |
URL: http://purl.umn.edu/56423 |
| |
|
|
SILVA, M. P. da; VIUDES, P.; BAYMA, M. M. A.; BELTRAO, S. L. L.; HEBERLE, A. L. O.. |
Conhecer os principais fluxos de comunicação existentes nos territórios da cidadania do Vale do Juruá, de Capixaba e do Alto Acre, no estado do Acre, Brasil, foi o objetivo da pesquisa realizada em dezembro de 2018, no âmbito do projeto ?Interação, intercâmbio e construção do conhecimento e comunicação nos projetos do Fundo Amazônia ? Amazocom?, que busca articular ações com foco nas estratégicas de comunicação, transferência de tecnologia, intercâmbio e construção de conhecimentos para atendimento de ações de outros projetos Integrados da Amazônia. |
Tipo: Parte de livro |
Palavras-chave: Medios de comunicación de masas; Vale do Juruá (AC); Capixaba (AC); Alto Acre (AC); Acre; Amazônia Ocidental; Western Amazon; Amazonia Occidental; Comunicação de Massa; Integração; Transferência de Tecnologia; Mass media; Technology transfer. |
Ano: 2019 |
URL: http://www.alice.cnptia.embrapa.br/alice/handle/doc/1113415 |
| |
|
|
MAIO, A. M. D. de. |
O discurso jornalístico sobre mudanças climáticas nem sempre associa esse fenômeno à agropecuária, considerada uma de suas causadoras. Em enunciados que vinculam a pecuária ao aquecimento global foi possível verificar o uso da ironia como mecanismo para atrair a atenção de interlocutores e instaurar uma conduta de vigilância ambiental. O objetivo do artigo é investigar como o discurso jornalístico posiciona-se em relação momentos. O estudo é qualitativo e o suporte teórico-metodológico utilizado foi a Análise de Discurso, da escola francesa, reforçado pela Análise Crítica de Discurso, que permite avaliar aspectos ideológicos presentes na fala. Os resultados indicam que as circunstâncias sócio-históricas condicionam a elaboração desses discursos, sugerindo... |
Tipo: Separatas |
Palavras-chave: Análise Crítica de Discurso; Jornalismo; Comunicação de Massa; Pecuária; News media; Mass media; Livestock. |
Ano: 2017 |
URL: http://www.alice.cnptia.embrapa.br/alice/handle/doc/1069939 |
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
|
Roucan-Kane, Maud; Peake, Whitney O.. |
Although the marketing mix has been covered in great detail in many veins of literature, very little information exists regarding the mix of marketing tools within the agriculture industry serving U.S. agricultural producers. Using a survey conducted by AgriMarketing magazine in June 2006, a two-fold analysis is undertaken. This study attempts to determine the differences in the use of marketing tools by industry and simple regression analysis is conducted to determine promotional factors that produce a significant impact on sales. Both mass media and other promotional tools were found to be the most consistently significant factor impacting sales of firms in the study. |
Tipo: Working or Discussion Paper |
Palavras-chave: Marketing mix; Agribusiness; Promotion; Agriculture; Marketing; Mass media; Agribusiness; Marketing; Q13; C20. |
Ano: 2007 |
URL: http://purl.umn.edu/7331 |
| |
Registros recuperados: 25 | |
|
|
|