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Provedor de dados:  Sci. Agrar.Paran. / SAP
País:  Brazil
Título:  University experience: providing the health and environment understanding through the inclusion of young farmers in university life
Vivência universitária: proporcionando a compreensão da saúde e meio ambiente por meio da inclusão de jovens agricultores
Autores:  Tavares, Bartolomeu
Silva, Helaine Maruska Vieira
Peres, Janaine Fragnam
Sornberger, Neimar Afonso
Zanatta, Renann
Amaral, Anelize Q.
Data:  2016-03-17
Ano:  2016
Palavras-chave:  Agricultor
Oficinas pedagógicas experiência universitária.
Resumo:  This study aimed to identify the concepts of environmental issues and health promotion through the statements of 109 students of basic education, rural residents who participated in educational workshops activities of the extension project "Collective construction for promoting health and for environment and life quality improvement". Through qualitative analysis (FLICK, 2004) it can be seen that the dynamics provided greater involvement and active participation of students with the process of teaching and learning, enabling practical implementation of the knowledge built in their daily lives. It is concluded that students, farmers’s children, have the same academic aspirations of young people in urban centers, however, these young people have an attachment to the countryside and if they receive the proper stimulus to a future academic path which aims a professional performance in rural areas, would encourage the reduction of the rural exodus rate. Key words: farmers, educational workshops, university experience.

Este trabalho teve como objetivo identificar as concepções da questão ambiental e de promoção à saúde através das declarações de 109 alunos da Educação Básica, residentes na zona rural que participaram de atividades nas oficinas pedagógicas do projeto de extensão “Construção coletiva para a promoção da saúde e para a melhoria da qualidade de vida e do ambiente”. Através de análise qualitativa (FLICK, 2004) dos resultados pode-se observar que a dinâmica propiciou participação ativa e maior envolvimento dos alunos com o processo de ensino e aprendizagem possibilitando concretização prática do conhecimento construído, no seu cotidiano. Conclui-se que os estudantes, filhos de agricultores, têm as mesmas aspirações acadêmicas dos jovens dos centros urbanos, contudo, esses jovens possuem um apego ao campo e se receberem o estímulo adequado para um encaminhamento acadêmico futuro que vise à atuação profissional no meio rural, reduziria a taxa de êxodo rural.
Tipo:  Info:eu-repo/semantics/article
Idioma:  Português
Identificador:  http://e-revista.unioeste.br/index.php/scientiaagraria/article/view/10401

10.1818/sap.v15i1.10401
Editor:  Scientia Agraria Paranaensis
Relação:  http://e-revista.unioeste.br/index.php/scientiaagraria/article/view/10401/9515
Formato:  application/pdf
Fonte:  Scientia Agraria Paranaensis; Vol. 15, No 1 (2016); 20-26

1983-1471
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