Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  SALES RESPONSES TO RECALLS FOR LISTERIA MONOCYTOGENES: EVIDENCE FROM BRANDED READY-TO-EAT MEATS
Autores:  Thomsen, Michael R.
Shiptsova, Rimma
Hamm, Sandra J.
Data:  2004-01-29
Ano:  2004
Palavras-chave:  Food Consumption/Nutrition/Food Safety
Resumo:  Empirical models are used to measure sales losses experienced by frankfurter brands following a recall for a foodborne pathogen. Recalled brands experience a 22 to 27 percent sales decline after a recall. Brand recovery occurs within 4 to 5 months after a recall. Non-recalled brands do not experience sales losses.
Tipo:  Conference Paper or Presentation
Idioma:  Inglês
Identificador:  12458

http://purl.umn.edu/34602
Editor:  AgEcon Search
Relação:  Southern Agricultural Economics Association>2004 Annual Meeting, February 14-18, 2004, Tulsa, Oklahoma
Selected paper
Formato:  21

application/pdf
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional