Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  AN ANALYSIS OF EXPORT MARKET STRATEGIES AND BARRIERS PERCEPTIONS BY U.S. AGRICULTURAL HVP EXPORTERS
Autores:  Jensen, Kimberly L.
Davis, George C.
Data:  2005-01-07
Ano:  1998
Palavras-chave:  International Relations/Trade
Resumo:  This study identifies barriers perceived by agricultural exporters and examines how these perceptions influence use of export market strategies. Ordered logit models are used to estimate effects of perceived barriers and firm characteristics on export market strategies. The results from these models show that perceptions about import restrictions influence use of diversification of exports across products, competition influences use of competitive export pricing, and overseas product regulations affect product adaptation for export markets.
Tipo:  Journal Article
Idioma:  Inglês
Identificador:  15501

http://purl.umn.edu/34557
Editor:  AgEcon Search
Relação:  International Food and Agribusiness Management Review>Volume 01, Issue 04, 1998
Formato:  16

application/pdf
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional