Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  DISCOVERING NICHE MARKETS: A COMPARISON OF CONSUMER WILLINGNESS TO PAY FOR A LOCAL (COLORADO GROWN), ORGANIC, AND GMO-FREE PRODUCT
Autores:  Loureiro, Maria L.
Hine, Susan E.
Data:  2001-06-22
Ano:  2001
Palavras-chave:  GMO-free
Local product
Organics
Payment card
Willingness to pay
Consumer/Household Economics
Resumo:  Demand for value-added products is highly segmented among different types of consumers. In this paper, we assess consumer preferences for local, organic, and GMO-free potatoes in order to discover their potential niche markets. We identify socio-demographic characteristics that affect consumer preferences and compare the effects of different attributes on consumers' willingness to pay. Results suggest that the attribute "Colorado-Grown" carries a higher premium than organic and GMO-free attributes.
Tipo:  Conference Paper or Presentation
Idioma:  Inglês
Identificador:  2949

http://purl.umn.edu/20630
Editor:  AgEcon Search
Relação:  American Agricultural Economics Association>2001 Annual meeting, August 5-8, Chicago, IL
Selected Paper
Formato:  24

application/pdf
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional