Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Registro completo
Provedor de dados:  AgEcon
País:  United States
Título:  Consumer Perceptions of, and Attitudes Toward, Rabbit Meat
Autores:  McLean-Meyinsse, Patricia E.
Hui, Jianguo
Meyinsse, Joseph
Data:  2010-05-21
Ano:  1994
Palavras-chave:  Rabbit meat
Nutrition
Consumer perceptions and attitudes
Agribusiness
Consumer/Household Economics
Livestock Production/Industries
Resumo:  Results from a consumer-oriented study of households in Louisiana and Texas suggest that the nutritional properties of rabbit meat play a minor role in its consumption. In general, users regard rabbit meat as inferior to chicken, beef or pork and non-users are reluctant to try rabbit meat. Based on these results, the market for rabbit meat is likely to remain small, and rabbit production may not be a viable enterprise for farmers in this region of the country.
Tipo:  Journal Article
Idioma:  Inglês
Identificador:  0738-8950

http://purl.umn.edu/62357
Relação:  Journal of Agribusiness>Volume 12, Number 1, Spring 1994
Formato:  13
Fechar
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional