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Cordeiro, Márcio Assis; Pereira, Nayara Natacha de Jesus; Binoti, Daniel Henrique Breda; Binoti, Mayra Luiza Marques da Silva; Leite, Hélio Garcia. |
The present study aimed to show the results of Acacia mangium volumetric estimates obtained through the Schumacher and Hall model compared to the methods of artificial neural networks and support vector machines. To enable this comparative analysis, we used data from 31 trees of Acacia mangium aged 14–17, from a stand located in the northern region of the state of Amapá. Diameter and bark thickness of the trees were measured into relative heights along the stem into 14 sections (0.05%, 1%, 5%, 10%, 15%, 20%, 30%, 40%, 50%, 60%, 70%, 80%, 90%, and 95%), with measurement. Total volume with bark was obtained by applying the Smalian formula. In general, the methods that differ from traditional methods showed statistically superior results. |
Tipo: Info:eu-repo/semantics/article |
Palavras-chave: Smalian; Modeling; Volumetric estimates Engenharia Florestal Manejo Florestal Recursos Florestais Smalian; Modelagem; Estimativa volumétrica. |
Ano: 2015 |
URL: http://pfb.cnpf.embrapa.br/pfb/index.php/pfb/article/view/596 |
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Valdetaro, Erlon Barbosa; Binoti, Mayra Luiza Marques da Silva; Brianezi, Daniel; Jacovine, Laércio Antônio Gonçalves. |
Foram realizadas coletas e análises em propagandas e campanhas publicitárias de empresas de produtos e serviços florestais em nove revistas e 91 websites do setor, buscando propagandas e ações de marketing que tivessem algum tipo de apelo ambiental, tais como termos ambientais, símbolo com apelo ambiental, selo de certificação e imagem com apelo ambiental. O “termo ambiental” está presente em 85,9 % das 157 propagandas pertencentes a diversos segmentos florestais. O setor florestal tem adotado o marketing ambiental como ferramenta de adequação ao mercado, com o intuito de atender uma sociedade cada vez mais crítica e consciente das problemáticas ambientais atuais. doi: 10.4336/2012.pfb.32.70.105 |
Tipo: Info:eu-repo/semantics/article |
Palavras-chave: Marketing ambiental; Setor florestal; Apelo ambiental Marketing environment; Forest sector; Environmental appeal. |
Ano: 2012 |
URL: http://pfb.cnpf.embrapa.br/pfb/index.php/pfb/article/view/262 |
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