|
|
|
|
|
Firetti,Ricardo; Alberti,Ana Lúcia Luz; Zundt,Marilice; Santos,Aline de Oliveira; Rego,Fabiola Cristine de Almeida; Astolphi,José Luis de Lima. |
ABSTRACT This paper explored the mix market characteristics of sheep meat as a product for sale in different cities in the states of São Paulo and Paraná. For this, 81 products were purchased in 21 outlets sampled in a “non-probabilistic” manner for convenience and then subjected to analysis of yield of meat, bone, and fat. Imported products represented 20% of the total, being marketed in hypermarkets. It was observed that 37% of the total products were obtained in hypermarkets, 31% in supermarkets, 23% in butcher shops, and 8.6% in meat outlets. Almost 9% of the products had not undergone the official slaughter inspection system. The main types of products identified were palettes and legs with bones (33.3 and 24.7%, respectively); however, only 25% were... |
Tipo: Info:eu-repo/semantics/article |
Palavras-chave: Lamb; Marketing; Multivariate analysis; Sheep industry. |
Ano: 2018 |
URL: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1516-35982018000100700 |
| |
|
| |
|
|
Firetti,Ricardo; Alberti,Ana Lucia Luz; Zundt,Marilice; Carvalho-Filho,Antônio Assiz de; Oliveira,Eduardo Cardoso de. |
Resumo: Este trabalho visa comprovar a existência de mercado para a carne ovina em cidades médias próximas a Presidente Prudente (mercado regional) e a percepção desses consumidores sobre os produtos que adquirem. Foram entrevistados 3.249 pessoas em oito cidades médias próximas utilizando-se formulários implementados em dispositivos portáteis. Investigou-se a frequência de consumo (atual e potencial) e opiniões sobre as características da carne ovina, e preferências de aquisição e consumo. Parte dos dados obtidos, referentes aos consumidores de carne ovina, foi tabulada e submetida a testes de validação e consistência interna; técnicas de estatística descritiva e multivariada. Do total de pessoas entrevistadas, 38,5% foram considerados consumidores de... |
Tipo: Info:eu-repo/semantics/article |
Palavras-chave: Agronegócio; Cordeiro; Análise de correspondência; Marketing. |
Ano: 2017 |
URL: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-20032017000400679 |
| |
|
|
|