Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 4
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Valoração de atributos de qualidade em pêssegos comercializados no estado de São Paulo AgEcon
Lima, Lilian Maluf de; Caixeta Filho, Jose Vicente; Kassouf, Ana Lucia; Amorim, Lilian.
Econometric models were developed to estimate the implicit prices for selected quality attributes of fresh peaches commercialized in the state of Sao Paulo. Such estimation is conducted in two stages of the distribution chain, namely, wholesale and retail sales. Data on the price and quality attributes (such as color, size, varieties and types of damages) of fresh peaches were obtained from cross-sectional data in different time periods. The estimation of Hedonic Prices is proposed as a method to evaluate post-harvest price variations from wholesale to retail sales. The results obtained allowed us to identify the gains accrued in each stage, deriving from the improvement in the product quality attributes.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Peach; Hedonic price; Evaluation; Quality; Post-harvest; Losses.; Consumer/Household Economics; Q13; C21.
Ano: 2009 URL: http://purl.umn.edu/60809
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
VALORAÇÃO DE ATRIBUTOS DE QUALIDADE EM PÊSSEGOS PRODUZIDOS NO ESTADO DE SÃO PAULO UTILIZANDO MODELO DE PREÇOS HEDÔNICOS AgEcon
Lima, Lilian Maluf de; Caixeta Filho, Jose Vicente; Kassouf, Ana Lucia.
Neste estudo foi desenvolvido um modelo para estimativas de preços implícitos de alguns atributos de qualidade em pêssegos comercializados no estado de São Paulo, a partir do elo produtor da cadeia. Os dados referentes aos preços de venda de pêssegos e às características de qualidade dos frutos (como tamanho, tipos de variedade e categoria) foram obtidos a partir de cortes seccionais no tempo. O Modelo de Preços Hedônicos foi proposto para valoração das características ao longo do elo considerado. Os resultados obtidos permitiram identificar potenciais ganhos na cadeia a partir do aprimoramento de atributos de qualidade dessa fruta.-------------------An econometric model were developed to estimate the implicit prices for selected quality attributes of...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Êssego; Preços hedônicos; Valoração; Qualidade; Perdas; Peach; Hedonic price; Evaluation; Quality; Losses; Crop Production/Industries; Q13; C21.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/108138
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Avaliação da viabilidade técnica e econômica da utilização de biomassas como fonte energética alternativa em fornos industriais AgEcon
Lima, Lilian Maluf de; Oliveira, Ana Maria Kefalas; Carletti, Paulo de Tarso Filho; Ferrari, Renata Cristina; Caixeta, Jose Vicente Filho.
This study, conducted along the year 2003, was held in the environment of a cement company plant located in the São Paulo State. That industry has used carbon black as predominant energetic source which besides resulting a huge emission of gases (CO and CO2) into the atmosphere, has been more expensive than some other alternatives of biomass sources. Taking into consideration the location of that plant, there was a large supply of available biomass to be used as alternative fuel for industrial ovens. Several biomasses were analyzed and it was concluded that the sugar cane bagasse and residues of wood (sawdust and woodchips) were the most appropriate alternatives to such an industry.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Biomass; Energy; Transport; Optimization; Resource /Energy Economics and Policy.
Ano: 2006 URL: http://purl.umn.edu/55310
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Viabilidade econômica de embalagens para laranja-de-mesa no estado de São Paulo AgEcon
Lima, Lilian Maluf de; Caixeta Filho, Jose Vicente.
This current study aims to identify the most feasible type of packages for fresh oranges, produced and commercialized in the São Paulo state. In order to do so, three studies of specific cases were considered, under the context of multi cases. It was aimed to determine the cost of processing, packaging and transporting related to the orange commercialization aimed at customers such as wholesalers, supermarkets and Supplying Centers (CEASA’s), from a Packing-House. The results presented and analyzed in this study allowed to indicate that, in general terms, there is no package more feasible economically speaking, considering its use. What was really observed was that there is a package that is more feasible for each producer considering his specific...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Packaging; Economic feasibility; Orange; Marketing.
Ano: 2005 URL: http://purl.umn.edu/56744
Registros recuperados: 4
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional