Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 2
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Firm-specific information, product differentiation, and industry equilibrium AgEcon
Perloff, Jeffrey M.; Salop, Steven.
Where consumers have imperfect information about specific firms’ prices and lack information about the market, firms have informational market power. In general, improving the consumer’s information about each firm’s price will not necessarily lower average market price. We show, however, that certain types of improvements will lower price. Moreover, a reduction in barriers to entry (e.g., capital costs) will lower price-holding information constant. Where a significant number (but not all) consumers have perfect information, single-price equilibria are impossible.
Tipo: Working or Discussion Paper Palavras-chave: Competition; Consumers; Consumers' preferences; Consumer education; Mathematical models; Demand elasticity; Economics; Equilibrium; Marketing; Consumer/Household Economics; Demand and Price Analysis.
Ano: 1985 URL: http://purl.umn.edu/47003
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Equilibrium with product differentiation AgEcon
Perloff, Jeffrey M.; Salop, Steven.
Tipo: Working or Discussion Paper Palavras-chave: Brands; Competition; Consumers' preferences; Monopolies; Consumer/Household Economics.
Ano: 1984 URL: http://purl.umn.edu/47004
Registros recuperados: 2
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional