Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 1
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
The Relative Importance of Search versus Credence Product Attributes: Organic and Locally Grown AgEcon
Wirth, Ferdinand F.; Stanton, John L.; Wiley, James B..
Organic foods and local foods have come to the forefront of consumer issues, due to concerns about nutrition, health, sustainability, and food safety. A conjoint analysis experiment quantified the relative importance of, and trade-offs between, apple search and experience attributes (quality/blemishes, size, flavor), credence attributes (conventional vs. organic production method, local origin vs. product of USA vs. imported), and purchase price when buying apples. Quality is the most important apple attribute. Production method—organic versus conventional—had no significant impact on preferences.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Conjoint analysis; Organic; Locally grown; Credence attributes; Consumer/Household Economics; Food Consumption/Nutrition/Food Safety; Marketing.
Ano: 2011 URL: http://purl.umn.edu/106064
Registros recuperados: 1
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional