Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 1
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Does Information Change Behavior? AgEcon
Huffman, Wallace E..
This paper reviews and synthesizes the theory of information economics and empirical evidence on how information changes the behavior of consumers, households and firms. I show that consumers respond to new information in food experiments but perhaps not in retirement account management. Some seeming perverse consumer/investor decision making may be a result of a complex decision with a low expected payoff.
Tipo: Working or Discussion Paper Palavras-chave: Information economics; Consumer behavior; Behavioral economics; Moral hazard; Adverse selection.; Consumer/Household Economics; Food Consumption/Nutrition/Food Safety; Risk and Uncertainty.
Ano: 2009 URL: http://purl.umn.edu/55938
Registros recuperados: 1
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional