|
|
|
|
|
Suphachalasai, Suphachol. |
This paper investigates the relationship between a bureaucracy and mass media industry, and its implications to corruption. We develop a bureaucratic model of corruption with mass media. A representative profit maximizing media firm seeks for corruption news to be printed and sold. Channels through which competition in media industry and press freedom affect equilibrium corruption in a bureaucracy are modeled. Different degrees of media freedom and competition affect production and employment decisions of media firms, and this in turn affects the effectiveness of media in monitoring corruption. Competition and freedom in media sector also have an influence on bureaucratic structure and consequently on equilibrium corruption. We find that the degree of... |
Tipo: Working or Discussion Paper |
Palavras-chave: Corruption; Bureaucracy; Mass Media; Industrial Organization. |
Ano: 2005 |
URL: http://purl.umn.edu/31929 |
| |
|
|
Benini, Elcio Gustavo; Neto, Leonardo Francisco Figueiredo; Benini, Edi Augusto; Melo, Ricardo Pereira De. |
O objetivo deste artigo é propor uma reflexão sobre a Economia Solidária e o atual contexto no qual está inserida como alternativa da classe operaria e/ou como política pública, sua relação com as diferentes formas de cooperativas e, não obstante, uma breve e indireta abordagem teórica sobre o tema autogestão. Grosso modo, parte-se de uma preocupação que suscita pelo caráter funcional que a Economia Solidária vêm assumindo, principalmente como política pública na geração de “trabalho” e renda e, pela banalização da própria palavra autogestão. Neste trabalho, foram articulados e discutidos pesquisas e artigos científicos sobre Economia Solidária, cooperativismo, autogestão e políticas públicas, além de pesquisas realizadas pelos autores em outros momentos,... |
Tipo: Conference Paper or Presentation |
Palavras-chave: Economia Solidária; Cooperação; Burocracia; Solidary economy; Cooperation; Bureaucracy; Agribusiness. |
Ano: 2008 |
URL: http://purl.umn.edu/112691 |
| |
|
| |
|
|
|