Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 8
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
La cadena de valor de raíces y turbérculos (Malanga) en la zona norte de Nicaragua. Colegio de Postgraduados
Picado Vanegas, Armando Jesús.
Se describen los resultados obtenidos en el estudio de la cadena de valor del cultivo de la malanga en la zona norte de Nicaragua. Se ha pretendido mejorar el conocimiento sobre el papel que juega la cadena en la socio economía de la familias y actores rurales de los municipios del Tuma La Dalia, El Cua, Pantasma, Jinotega, San Ramón y Matagalpa. La información ha sido proporcionada por 105 productores y más de 20 actores distribuidos en el territorio. La pretensión central ha sido conocer la influencia de esta cadena de valor, sobre los actores en cada eslabón, desde la producción hasta la comercialización, encontrándonos que la competitividad del territorio está sujeta no solo a la existencia de empresas, organizaciones e instituciones, sino al capital...
Palavras-chave: Cadena; Eslabón; Actores; Asociatividad; Competitividad; Chain; Link; Actors; Competitiveness; EDAR; Desarrollo Rural Territorial Sustentable CP-UNAN; Maestría Tecnológica.
Ano: 2010 URL: http://hdl.handle.net/10521/360
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Melhoramento genetico no Brasil - realizacoes e perspectivas. Infoteca-e
QUEIROZ, M. A. de.
O presente capítulo, complementa o enfoque dado pelos autores mencionados, de modo a ampliar o conhecimento sobre a contribuição do melhoramento de plantas no Brasil.
Tipo: Capítulo em livro técnico (INFOTECA-E) Palavras-chave: Melhoramento de planta; Genetic; Chain; Production; Agronegócio; Agricultura; Cadeia Produtiva; Genética; Meio Ambiente; Agribusiness; Agriculture; Environment; Plant breeding.
Ano: 2001 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/134341
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Os pequenos produtores de leite do semi-arido nordestino: diferentes formas de insercao no mercado regional. Infoteca-e
CERDAN, C.; CARVALHO FILHO, O. M. de.
O trabalho apresenta as principais conclusoes de analise comparativa, considerando as condicoes de emergencia e a diversidade de algumas areas de producao de leite no Nordeste semi-arido; as diferentes formas de de insercao ao mercado dos pequenos produtores de leite. Uma reflexao sobre os fatores de desenvolvimento dessas bacias permitiu tirar algumas informacoes para a difusao das experiencias de valorizacao dos produtos da agricultura familiar no Brasil. As regioes estudadas foram: Nossa Senhora da Gloria-SE, Cariri-SE, Pintadas-BA, Taua-CE. Estudaram as condicoes de emergencia e a diversidade das areas de producao das bacias de producao leiteira no Nordeste semi-arido, tipos de pequenos produtores, estrutura e localizacao da propriedade, qualificacao...
Tipo: Capítulo em livro técnico (INFOTECA-E) Palavras-chave: Familiar farms; Production; Chain; Productivity; Small farmers; Agricultura Familiar; Cadeia Produtiva; Comercialização; Leite; Mercado; Pequeno Produtor; Produção; Milk; Trade.
Ano: 1998 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/131753
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Valorisation de la pêche artisanale de Saint Pierre et Miquelon : potentialités du marché local ArchiMer
Dewals, Jean-françois.
This thesis is part of the ATLANTILES program, which seeks to study the interactions between small-scale fishing, the historic sector of the archipelago of Saint-Pierre and Miquelon (SPM), and tourism, emerging sector. This work explores the ways in which seafood products from artisanal PMS fishing can be exploited on the local market. For this, it is organized in several parts. The first part presents the socio-demographic context of the archipelago and its influence on the local fishing sector. It highlights the important impact of COM status and the geographical position of the territory on the MPS fisheries sector. The second part of the paper introduces the characteristics of the local artisanal fishery and attempts to understand its interactions with...
Tipo: Text Palavras-chave: Valorisation; Produits de la mer; Pêche artisanale; Filière; Consommation; Valorization; Seafood; Artisanal fisheries; Chain; Consumption.
Ano: 2019 URL: https://archimer.ifremer.fr/doc/00656/76794/77960.pdf
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
The Participatory Market Chain Approach: Stimulating pro-poor market-chain innovation AgEcon
Bernet, Thomas; Devaux, Andre; Thiele, Graham; Lopez, Gaston; Velasco, Claudio; Manrique, Kurt; Ordinola, Miguel.
Innovation in the food and agriculture sector is frequently short-circuited by a lack of trust and communication between actors in the market chain. To overcome these problems and stimulate innovation, the Participatory Market Chain Approach (PMCA) brings together small farmers, market agents, and service providers for an intense process of facilitated interaction. The PMCA uses a flexible three-stage participatory process to improve communication, build trust, and facilitate collaboration among participants so that they can jointly identify, analyze, and exploit new market opportunities. The PMCA focuses on innovation in products, technologies, and ways of working together. By carefully selecting market chains and partners, and building in social...
Tipo: Report Palavras-chave: Market; Chain; Approach; Participatory; PMCA; Agribusiness; Agricultural and Food Policy; Food Security and Poverty; Research and Development/Tech Change/Emerging Technologies.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/52532
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Uncertainty in Spanish Organic Products: A Global Analysis from Consumer to Entrepreneurs AgEcon
Briz, Teresa; de Felipe, Isabel.
The organic market is a very particular one. Starting from the premise that organic products are confidence and credibility products which cannot be easily differentiated from the rest, we find that consumers face a risk when purchasing them. In Spain, the marketing chain does not follow the conventional stages in most of the cases, so there is always some uncertainty about how the products will be sold. In addition, the great majority of the Spanish organic production is marketed abroad. In this paper we show some of the results of an investigation project in this topic.
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Organic; Risk; Chain; Producer; Consumer; Agribusiness; Risk and Uncertainty.
Ano: 2006 URL: http://purl.umn.edu/7735
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
NECESIDADES DE INVESTIGACIÓN EN LA CADENA PRODUCTIVA DE ALFALFA (Medicago sativa L) EN EL ESTADO DE HIDALGO AgEcon
Jolalpa Barrera, Jose Luis; Espinosa Garcia, Jose Antonio; Cuevas Reyes, Venancio; Moctezuma Lopez, Georgel; Romero Santillan, Fernando.
The present work was carried out in 2008 with the objective of determining the alfalfa chain research needs in the state of Hidalgo. The productive chain approach was used and the following five steps were also carried out: i) Chain characterization, ii) Identification of critical factors, iii) Identification of research demands iv) Identification of research supply and v) Identification of research needs. Among the most outstanding results we have: the development of an alfalfa chain conceptual model integrated by 6 links and 25 segments; identification of 19 critical factors; identification of 17 demands including 12 regarding research, validation, and technology transfer and 5 regarding design and policy strategies; identification of 97 products...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Chain; Research demand; Alfalfa.; Agribusiness.
Ano: 2009 URL: http://purl.umn.edu/53115
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Ambiente institucional e acesso aos mercados internacionais para produtores brasileiros: comparando a legislação americana e o européia. AgEcon
Pereira, Paulo Rodrigues Fernandes; Flexor, Georges Gerard; Funcke, Andre Luis.
O trabalho pretende abordar a problemática do acesso aos mercados internacionais sob a ótica da questão da qualidade e segurança dos alimentos. Procura nesse sentido apresentar uma comparação dos arcabouços institucionais dos Estados Unidos da América e da União Européia no que diz respeito a normas e padrões de seguranças e qualidade dos alimentos. Esses elementos que estruturam o ambiente institucional do acesso aos mercados representam desafios importantes para os produtores dos países em desenvolvimento, sobretudo para os pequenos agricultores.------------------------The work aims to address the problem of access to international markets from the perspective of the quality and food safety. From a institutional approach, it presents a comparison of...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Normas; Cadeia; Ambiente institucional; Qualidade; Standards; Chain; Institution; Quality; Food Security and Poverty; International Relations/Trade.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/108082
Registros recuperados: 8
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional