Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 3
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Excise Taxes and Commodity Promotion: A Diagrammatic Motivation AgEcon
Holloway, Garth J..
This note shows how the solution to the promotion problem—the problem of locating the optimal level of advertising in a downstream market—can be motivated simply, diagrammatically, and without the need to resort to complicated mathematical arguments. The optimality condition is for the level of the farm price to remain invariant to marginal adjustments in the program.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Commodity promotion; Excise taxes; Optimality; Agribusiness; Marketing.
Ano: 1998 URL: http://purl.umn.edu/90444
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
CONSUMER AND IMPORT TAXES IN THE WORLD WINE MARKET: AUSTRALIA IN INTERNATIONAL PERSPECTIVE AgEcon
Berger, Nicholas; Anderson, Kym.
Virtually all countries tax the consumption of wine (and other alcoholic beverages). However, the rates of taxation, and the tax instruments used, vary enormously between countries. This paper details for all OECD and some other countries the consumer tax rates as of 1996, showing specific or ad valorem excise or wholesale sales taxes, import tariffs, export subsidies and value-added or goods-and-services taxes. It also aggregates them into an ad valorem consumer tax equivalent (CTE) at various wine price levels (since many are specific taxes and so their CTE varies with the price). T he consumer tax equivalent tends to be lower the greater a country's per capita production of wine, especially for premium wine. Australia and New Zealand are shown to have...
Tipo: Presentation Palavras-chave: Consumer wine taxation; GST; Excise taxes; Consumer/Household Economics; H21; H22; H23; F13.
Ano: 1999 URL: http://purl.umn.edu/123770
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
La demanda regional de bebidas alcoholicas en Espana. Impacto de un incremento de los impuestos especiales AgEcon
Diaz-Delgado, Elena Lopez; Gonzalez, Maria A.; Fellinger, Erica.
RESUMEN: El objetivo de este estudio es analizar la respuesta diferenciada del consumo de bebidas alcohólicas de las distintas regiones españolas ante cambios en los precios y la renta y simular las consecuencias de una variación del tipo de los impuestos especiales sobre bebidas alcohólicas. Para ello se han estimado las elasticidades renta y precio de tres tipos de bebidas alcohólicas (vino, cerveza y "otras bebidas alcohólicas") a través de un sistema completo de demanda tipo AIDS, utilizando un panel de datos anuales entre 1993 y 2000 para ocho grandes regiones españolas. Los resultados de este estudio permiten concluir que existen diferencias importantes en los hábitos de consumo de bebidas alcohólicas en los hogares entre las distintas regiones y...
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Alcoholic beverages; Elasticities; Excise taxes; Tax revenue; Demand and Price Analysis; Q14; Q12.
Ano: 2003 URL: http://purl.umn.edu/28746
Registros recuperados: 3
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional