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Safety criteria for the acquisition of meat in Brazilian University restaurants Ciênc. Tecnol. Aliment.
Mesquita,Marizete Oliveira de; Fries,Leadir Lucy Martins; Valente,Thiele.
The present study's objective was to analyze the procedures aimed at guaranteeing sanitary conditions when acquiring meat. The study was conducted with university restaurants of the Federal Institutions of Higher Education (IFES) located in the five regions of Brazil. Data were collected using a questionnaire and an evaluation list, which was available online to restaurant professionals. The results showed that restaurants chose one or two types of meat, the most frequent of which were beef and chicken. In restaurants managed by the IFES, the acquisition of raw material occurred by bidding. For vendor selection, the restaurants required product registration with the Inspection Service and requested regulation of the supplier by the Health Surveillance....
Tipo: Info:eu-repo/semantics/article Palavras-chave: Food quality; Food services; Food safety.
Ano: 2014 URL: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-20612014000100015
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Adoção do composto de marketing na indústria de food service: um estudo multicasos AgEcon
Tredezini, Cicero Antonio Oliveira; Kinjo, Carolina Nunes; Duraes, Maria Luiza Tricca; Rebmann, Melanie.
Este estudo tem como objetivo verificar como são aplicadas as variáveis do composto de marketing varejista nos restaurantes self-service em Campo Grande/MS. Para tanto, foi feito um estudo multicasos junto a cinco empresas independentes. Os instrumentos de pesquisa utilizados foram: levantamento bibliográfico, entrevista em profundidade, observação não disfarçada e coleta de materiais promocionais. A análise dos dados permitiu constatar que os cinco restaurantes pesquisados contêm alguns padrões similares e que o mix de marketing por eles adotado é utilizado de forma intuitiva, apesar de conter ferramentas mercadológicas apropriadas.--------------------This study aims to verify how the variables of the retail marketing mix are applied in the selfservice...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Restaurante comercial; Self service; Serviços de alimentação; Mix de marketing. commercial restaurant; Self-service restaurant; Food services; Marketing mix.; Agribusiness.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/107862
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