|
|
|
|
|
Gorgitano, Maria Teresa; Sodano, Valeria. |
Within the realm of public policies for a sustainable food system, the focus has gradually shifted from production oriented towards consumption oriented interventions. Whilst changing consumer behavior can have a long-lasting positive environmental impact, choosing effective sustainable consumption policy instruments may be a challenging task. In the case of food consumption, the choice of interventions is particularly difficult because of the multiple aspects- psychological, cultural, economic, religious- associated with eating habits. The paper deals with one of the most commonly used forms of intervention, nutrition education programs in public schools. The main conclusion of the paper is that a major effort should be made by the Ministry of Education,... |
Tipo: Presentation |
Palavras-chave: Sustainable consumption; Nutrition education; Welfare economics; Food governance; Food Consumption/Nutrition/Food Safety; I0; Q01; D10. |
Ano: 2012 |
URL: http://purl.umn.edu/124379 |
| |
|
|
Siviero, Amauri; Abreu, Lucimar Santiago; Mendes, Roberval; Gomes, Francisco Carlos Rocha. |
O crescimento na produção de alimentos agroecológicos no Brasil e no mundo tem sido provocado por fatores chaves como, demanda dos consumidores urbanos e a crescente consciência da sociedade sobre os problemas ambientais decorrentes do uso inadequado dos recursos naturais, e em especial pelas preocupações dos indivíduos com a saúde. A tendência atual para o produto agroecológico em termos de mercado é de ampliar as vendas e a distribuição deixando de atender somente o mercado de nicho direcionando a produção para diversos mercados. Atualmente os produtos agroecológicos podem ser encontrados tanto em lojas secundárias, feiras livres, supermercados como até podem ser recebidos em cestas a domicilio, ou seja, as vendas podem atingir o mercado de massa. O... |
Tipo: Conference Paper or Presentation |
Palavras-chave: Agroecologia; Consumidores; Venda direta; Amazônia; Agriculture organic; Sustainable consumption; Selling direct; Amazon; Farm Management. |
Ano: 2008 |
URL: http://purl.umn.edu/109586 |
| |
|
| |
|
|
|