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CUSTO ÓTIMO DE TRANSPORTE RODOVIÁRIO DAS PRINCIPAIS REGIÕES PRODUTORAS DE SOJA AOS PRINCIPAIS PORTOS DO BRASIL AgEcon
Reis, Janderson Damaceno dos; Brunetti, Lucas; Cruz Junior, Jose Cesar; Zilli, Julcemar Bruno.
Um dos mais marcantes fenômenos observados na economia agrícola brasileira nas últimas décadas, e de forma acelerada nos anos mais recentes, é o surgimento de novas fronteiras agrícolas. Sabe-se que um dos grandes problemas advindos do surgimento destas novas fronteiras agrícolas é a distância das mesmas as zonas portuárias. Visto que no trajeto até os portos, para exportação, os custos de transporte e as perdas auferidas são inúmeras. Ou seja, os custos de transportes tem aumentado e muito o preço final dos produtos agrícolas, fazendo com que os produtos brasileiros perca competitividade frente ao mercado internacional, diminuído assim nossas exportações. Desta forma, o presente trabalho tem como foco averiguar qual o menor custo logístico para o...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Custo de transporte; Programação linear; Soja; Porto; Transport cost; Linear program; Soy; Port; Crop Production/Industries; Marketing.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/114176
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TRADE-OFFS BETWEEN ECONOMIC EFFICIENCY AND CONTAMINATION BY COFFEE PROCESSING A BIOECONOMIC MODEL AT THE WATERSHED LEVEL IN HONDURAS AgEcon
Barbier, Bruno; Hearne, Robert R.; Gonzalez, Jose Manuel; Nelson, Andy; Castaneda, Orlando Mejia.
In Honduras, traditional coffee processing is the cause of two major problems: poor coffee quality and contaminated water. In this paper we present a method that determines the trade-off between economic efficiency and contamination in a Honduran sub-watershed. The method is a bioeconomic model based on mathematical programming that stimulates the functioning of the interlinked economic and ecological processes in the sub-watershed. We compare various scenarii where the model is given the possibility of replacing traditional coffee processing plants with a network of improved ecological plants. For different levels of contamination the model determines the optimal location and size of new coffee processing plants along river streams by minimizing...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Coffee; Environment; Water quality; Mathematical programming; Transport cost; Spatial analysis; Watershed; Honduras.; Environmental Economics and Policy.
Ano: 2003 URL: http://purl.umn.edu/25930
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Fertilizer profitability in East Africa: A Spatially Explicit Policy Analysis AgEcon
Guo, Zhe; Koo, Jawoo; Wood, Stanley.
Even though it is clear that Substantial growth in inorganic fertilizer use is a prerequisite for sustained agricultural growth in Africa, fertilizer use is still one of the factors explaining lagging agricultural productivity growth in SSA. High transport costs and less policy support pose a significant barrier to make fertilizer application profitable in Africa. This paper is aimed to identify organizational and institutional changes that could reduce fertilizer transport costs and their impacts on profitability of fertilizer application. A model is constructed to simulated transport costs from ports to farm-gate at pixel level based on the knowledge of road network condition, surface land cover type, slope, imported fertilizer price at the port, storing...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Fertilizer profitability; Value cost ratio; Transport cost; East Africa; Agribusiness; Agricultural and Food Policy; International Development; Marketing.
Ano: 2009 URL: http://purl.umn.edu/51710
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REALOCANDO OS FRIGORIFICOS NO ESTADO DO MATO GROSSO AgEcon
Brunetti, Lucas; Dos Reis, Janderson Damaceno.
A programação linear de modelos de transporte nesse artigo é usada para considerar conjuntamente os custos de transporte dos insumos e dos mercadorias finais. O problema concerne na localização ótima dos frigoríficos bovinos no estado do Mato Grosso dada as localizações, o número e a capacidade dos frigoríficos, quantidade de animais para o abate e a demanda final por carne. Um processo de inferência é usado para obter os fretes, o processo é desenvolvido de modo a construir dois cenários. O primeiro é baseado em fretes de baixo custo para grandes distâncias, o segundo em fretes de alto custo para grandes distâncias. Para o primeiro cenário os frigoríficos ficaram localizados em 17 regiões com grandes diferenças de escala entre eles, sendo que as novas...
Tipo: Presentation Palavras-chave: Frigorificos; Localizacao otima; Custos de transporte; Slaughtering plans; Optimal location; Transport cost; Agribusiness; Livestock Production/Industries.
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/119149
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EU market access for Mediterranean fruit and vegetables: A gravity model assessment AgEcon
Emlinger, Charlotte; Lozza, Emmanuelle Chevassus; Jacquet, Florence.
Since 1995, a liberalization process - the so- called Barcelona Process - has begun in the Mediterranean area. It aims at establishing a free trade area for 2010 in the Mediterranean Basin. For the moment the full liberalization concerns industrial product s trade whereas agriculture remains sensitive. Among agricultural product s, the fruit and vegetables (F&V) sector is essential for Mediterranean countries and the EU is their first trading partner. In this context, two questions arise: Firstly, to what extent protection influence trade for the med countries, compared to the other countries? Secondly, what would be the impacts of a greater liberalization on F&V trade between the EU and Mediterranean Countries? Our model, based on the new...
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Fruit and Vegetables; EU-Med agreement; Gravity models; Transport cost; Tariffs; International Relations/Trade; Marketing.
Ano: 2006 URL: http://purl.umn.edu/10098
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Cabotagem como alternativa para o transporte de carnes da região Sul para o Norte/Nordeste brasileiro: um estudo de caso AgEcon
Fachinello, Arlei Luiz; Nascimento, Sidnei Pereira.
The transportation costs are one of the main factors for companies’ competitiveness. In order to decrease the costs, companies are frequently searching for different ways to transport their products to their consumers. This paper analyzes the economic viability of meat transport from the South to the North and Northeast of Brazil, using intercoastal port services. Using a transport cost optimization model and linear programming, our results indicate the economic feasibility of this option.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Transport cost; Meat; Intercoastal port services.; Agribusiness; C61..
Ano: 2008 URL: http://purl.umn.edu/61193
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